نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مهدویت همراه با عقلانیت و منطق است که نیاز به تبیین دارد.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 09 September 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در جلسه شورای سیاست‌گذاری مهدویت استان که با محوریت برنامه‌های جشن نهم ربیع آغاز امامت امام زمان (عج) برگزار شد، ضمن تقدیر از مردم، دولت و نهادهای امنیتی کشور، مردم، دولت و نهادهای امنیتی کشور عراق بابت برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی در سال جاری، اظهار کرد: مسئله مهدویت یکی از قوت‌ها و مظاهر اقتدار شیعه و نظام جمهوری اسلامی است، ما سوژه‌هایی همچون؛ بعثت، غدیر، عاشورا، مهدویت و غیره داریم.

وی با بیان اینکه ما هنوز از این عناوین مقدس بهره‌برداری لازم را نبردیم، وگرنه فرهنگ غرب نباید آنقدر جرات به خرج داده و جلوه‌گری کند، از این خاستگاه‌ها و پایگاه‌های عمیق؛ دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی خودمان هنوز استفاده کامل و بهینه نکردیم و باید به سمت ایجاد ظرفیت حرکت کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه دو سالی است که گرامیداشت جریان غدیر با برگزاری همایش بزرگی در پارکینگ بوستان ولایت و همچنین برپایی مواکب در سال جاری به‌صورت گسترده‌تری در استان برگزار شد، عنوان کرد: همچنین کنگره غدیر و تجلیل از صاحبان آثار در زمینه غدیر انجام شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تقدیر بابت رونق خوب در زمینه مهدویت در استان، با تاکید بر اینکه باید رونق بهتر و بیشتر شود، بیان کرد: ما خیلی به امام زمان (عج) بدهکاریم و یک هزارم توجهی که حضرت به ما دارد را نداریم که اگر داشتیم کارها اصلاح می‌شد، اگر این توجهات نبود در مقابل گرگ‌های خون‌آشام استکبار جهانی، توان مقاومت نداشتیم.

امام جمعه ساری اضافه کرد: مقایسه وضعیت قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با وضعیت جمهوری اسلامی ایران پس از آن نشان از عنایت امام زمان (ع) دارد، باید بابت کم مسئولیت‌شناسی از پیشگاه حضرتش عذرخواهی کنیم.

این مسئول گفت: بحث خرافه‌زدایی در رابطه با ظهور و مهدویت زیاد وجود دارد، همچنین جریانات کاذب مهدویت در گذشته و معاصر شکل گرفته که چهره تابناک مهدویت ناب را زیر غبارها و ابرها پنهان می‌کند از این رو باید فعالیت‌های بیشتر مقابله‌ای داشته باشیم، که همان جهاد تبیین است.

وی خواستار شگفتی‌زدایی در رابطه با امام زمان (عج) شد و یادآور شد: پاسخ به برخی از سوالات در این زمینه نیاز به تبیین مهدویت ناب دارد، مهدویت همراه با عقلانیت و منطق است که نیاز به تبیین دارد.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: دجالیت شخصی یا تاریخی و نوعی یا فرهنگی در نقطه مقابل مهدویت قرار دارد، هم پیش زمینه ظهور و هم دجالیت آغاز شده است، همان روز ظهور هم دجال خیلی‌ها را می‌فریبد و از امام زمان (عج) جدا می‌کند امروز هم می‌خواهد برخی‌ها را بی فرهنگی ابتذال و فساد و شهوات بکشاند، باید هویت و ماهیت دجال را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم که مبادا به دامن دجال بی‌افتند‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: دجال؛ مظهرش دامن مادی و طبیعی غرب است که انسان را از اوج عزت و معنویت به زیست مادی تنها می‌رساند، انسانی که موجودی زمینی آسمانی است تبدیل به موجودی زمینی تنها می‌شود، امروز انسان دچار جهل هویت واقعی خودش است اما قرآن انسان را موجودی که دو طرفش به ادبیت مطلق منتهی می‌شود معرفی می‌کند، آنوقت این انسان را در حدی که آزاد باشد، قرآن بسوزاند و به فکر شکم و دامن باشد پایین آوردند که اینها همان دجالیت معاصر و فرهنگی است.

این مسئول در پایان عنوان کرد: تقارن روز امام زمان (ع) با هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید تقارن خوبی است که باید تلفیق این موضوعات را در محیط‌های مختلف، فضای مجازی و تشکل‌های مردمی داشته باشیم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار