فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: «اربعین» نظام غرب را به چالش کشیده است. غرب تلاشش این است که نداشته هایش را بیشتر از داشته هایش به رخ بکشد اما جاذبه کلاس درس امام حسین علیه السلام در اربعین به پا شد و نظام غرب هرچه توان و قدرت رسانه ای برای تحت شعاع قرار دادن اربعین داشت به میدان آورد اما ناموفق و سرافکنده مخاطبان خود شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ 10 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی اظهار کرد: پس از واقعه عاشورا، حضرت زینب سلام الله علی‌ها با امامت امام سجاد علیه السلام پایه گذار یک دفاع حقیقی و منطقی از عاشورا شدند که ۱۴۰۰ سال است این دفاع برقرار مانده است.

وی افزود: حضرت سیدالشهدا علیه السلام هرگز برای جنگیدن به کربلا نرفت بلکه برای انحرافی که در اسلام ایجاد شده و حقیقتی که مجهول مانده بود و جهت اصلاح امور به کربلا رفت. امروز نیز خادمان اربعین در امتداد کار بزرگ امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علی‌ها حرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: اولین بیداری حقیقت حسینی از میان سپاه دشمن و توسط یک بانو شروع شد و از عاشورا تا اربعین حقایقی در مقابل مخالفان و دشمنان امام حسین علیه السلام روشن شد که باید گفت اذن حضرت زینب سلام الله علی‌ها از امام سجاد علیه السلام و صبر و استقامت کاروان اسرای کربلا، حرکت سید الشهدا علیه السلام را ماندگار کرد و کلام حضرت کوچه به کوچه، خرابه به خرابه و منزل به منزل رفت و حرکت اباعبدالله جهانی شد و اجازه داده نشد این حقیقت بر زمین بماند.

سردار رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: اشک بر امام حسین علیه السلام نباید بر این مبنا باشد که امام را در محاصره گرفتند بلکه حقیقت این است که امام با جان و آبروی خود و اسارت حضرت زینب سلام الله علیها، اسلام را زنده کرد و بر این اساس استمرار خط امام را باید حفظ کرد.

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: اربعین حسینی نظام طبقاتی را به هم ریخت و همه را سر سفره دفاع از دین خدا آماده کرد و گرد هم آورد که باید گفت اربعین آموزش خادمی بی منت است و در این ایام دیدیم برای رضای خدا، عمل خادمان ماندگار شد و خادمان با اشتیاق بدون شناخت زائری پذیرایی می‌کردند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خادمان را صاحبان حماسه اربعین دانست و افزود: امروز با «اربعین» نظام غرب به چالش کشیده شده است. غرب تلاشش این است که نداشته هایش را بیشتر از داشته هایش به رخ بکشد، اما جاذبه کلاس درس امام حسین علیه السلام در اربعین به پا شد و نظام غرب هرچه توان و قدرت رسانه‌ای برای تحت شعاع قرار دادن اربعین داشت به میدان آورد، اما ناموفق و سرافکنده مخاطبان خود شد.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: حضرت زینب سلام الله علی‌ها به اعتبار مسیر نورانی امام حسین علیه السلام همواره بیان می‌کرد که نام ما بلندآوازه خواهد شد و حذف شدنی نیستیم که با سفر پربرکت و چله نشینی حضرت زینب سلام الله علی‌ها این امر محقق شده است.

وی اضافه کرد: زمانی که تمام یاران امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند امام فرمود آیا کسی هست مرا یاری کند؟ که شیاطین و دشمنان مقابلش خندیدند و گفتند مگر کسی مانده است، اگر یاری بود که می‌آمد. این در حالی است که امام نشان داد فردی همچون زهیر را می‌تواند از تجارتخانه عرب به شهادت خانه عاشورا منتقل کند.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به این جمله امام حسین علیه السلام در گودی قتلگاه که فرمود آیا کسی هست از حرم رسول الله (ص) دفاع کند، تصریح کرد: امام حسین (ع)، امام نیمروز عاشورا و گودی قتلگاه نیست بلکه امام تمام تاریخ است و منظور از حرم، همه گستره جغرافیایی است که نام پیامبر جاری می‌شود و وجود آزادی خواهانی است که به امام حسین علیه السلام تمسک می‌جویند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین افزود: در سال ۱۳۹٠ دشمنان مدرن و پیشرفته و به هم پیوسته اهل بیت علیهم السلام خواستند با مدل سال ۶۱ هجری قمری، ما را تحقیر کنند که حافظان و فدائیان حرم پای کار آمدند و سر شهدایی همچون اسکندری و اسماعیلی بر نیزه رفت، اما پیروان مکتب عاشورا نشان دادند تا پای جان ایستاده اند و ندای امام حسین علیه السلام را جهانی می‌کنند.

سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: دشمنان خطا کردند و از کنار حرم امام حسین علیه السلام و حرم حضرت زینب سلام الله علی‌ها برای ما دشمن تراشیدند. شهید مصطفی صدرزاده می‌گفت ما مدافعان حرم نیستیم بلکه مدافع حریم حرم هستیم چرا که صاحب و محافظ حرم علمدار کربلاست و به اقتدای او، حریم حرم را حفاظت کردیم و این خطای دشمن است.

وی در پایان گفت: به تعبیر سردار سلامی ما به دلیل برخورداری از رهبر بزرگ و حکیم، ملت بزرگ و مکتب منطقی و عظیم امام حسین علیه السلام پیروزیم. یعنی کسر شأن است که دشمن کوچک داشته باشیم. ما دشمن بزرگ را برای خود نعمت می‌دانیم، چون مستحکم و قوی می‌شویم و مبارزه ما به دلیل تجربه‌ای است که از تاریخ صدر اسلام داریم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار