کد خبر: ۱۱۳۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 23 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25 04 30/07/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

کلاهبرداری با وعده سفر به عتبات عالیات یا برنده شدن در قرعه کشی 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف پرونده300 میلیونی در پوشش سفر به عتبات عالیات یا برنده شدن در قرعه کشی خبر داد و گفت: شهروندان مراقب تماس‌های تلفنی افراد فرصت طلب با چنین عنوان‌هایی باشند. 

سرهنگ "محمود کلوانی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه کلاهبرداران با شگرد برنده شدن شماره تلفن شهروندان برای عطاء کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، برنده شدن در قرعه کشی یا ثبت نام در سامانه سجام و ...، سعی در اغفال هموطنان و خالی کردن حساب آنها را داشتند اظهار داشت: شهروندان از اعتماد به افراد بیگانه و تماس‌های ناشناس جدا خودداری کنند.

وی با اعلام اینکه در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری با ترفند خرید انلاین بدون بازگشت-سهام عدالت و همچنان برنده شدن درسفر عتبات عالیات در شهرستان, که پس از تماس تلفنی با مالباخته، ابتدا یک مصاحبه ساختگی زنده در راستا برنده شدن در سفرعتبات عالیات و یا اپراتورهای تلفن همراه را ترتیب داده تصریح کرد: کلاهبردار سودجو در این تماس با استفاده از شگردها و ترفندهای مختلف با وعده پرداخت کمک هزینه، اقدام به دریافت کدملی، تاریخ تولد و سایر مشخصات کارت بانکی افراد فریب خرده می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه دلیل جمع آوری اطلاعات شخصی شهروندان توسط کلاهبرداران را ثبت نام در سامانه‌ها و تخلیه حساب بانکی عنوان کرد و اذعان داشت: کلاهبردار سودجو با در اختیار داشتن این اطلاعات، به حساب مالباخته دسترسی داشته و اقدام به انتقال موجودی 300میلیونی از حساب مالباخته به حساب‌های مورد نظر خود کرده است.

وی افزود: افسران پلیس فتا با بررسی مستندات و مدارک موجود و اقدامات تخصصی موفق شدند متهمان که ساکن استان تهران بوده را شناسایی و مبلغ 300 میلیون ریال که مورد کلاهبرداری شده را برگدانند.

سرهنگ کلوانی با تاکید بر اینکه توصیه می‌شود شهروندان به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی نظیر کدملی، تاریخ تولد، cvv2و رمز دوم کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس و فرصت طلب قرار ندهند خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد این چنینی را از طریق سامانه ۱۱۰‌به پلیس اطلاع دهند.

---------------------------------

دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی در عباس آباد 

سرهنگ داود صفاری زاده فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد ازدستگیری 2 سارق اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "داود صفاری زاده" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرارگرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، خاطرنشان کرد: ماموران کلانتری 12 سلمانشهر به همراه پلیس آگاهی پس از بررسی های انجام شده و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند.

وی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه این 2 سارق حرفه ای و همدست آنان را دستگیر کردند .

سرهنگ صفاری زاده اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت از منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

---------------------------------

دستگیری باند سارقان و جاعلین "همه فن حریف" در بابلسر 

سرهنگ سید جعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری باند 3 نفره سارقان و جاعلان انواع اسناد دولتی در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"سید جعفر افضلی"در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت:در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری 11 و 12 این فرماندهی در یک اقدام مشترک پس از رصدهای اطلاعاتی و پلیسی متوجه شدن که اعضای این باند با اجاره یک منزل مسکونی در خط ساحلی فعالیت نموده که پس از شناسایی با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: در بازرسی از منزل متهمان کلیه اموال سرقتی به ارزش 2 میلیارد ریال کشف و در ادامه بازرسی از مخفیگاه آنها، اموالی شامل انواع مهرهای جعلی اعم از مهر بانک مرکزی و مهر مخصوص بانکی، برابر با اصل، مهر پلمپ و تعداد کثیری اوراق اسناد بانکی و ارزهای تقلبی اعم از دلار و یورو به همراه یک عدد شمش تقلبی طلا کشف شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد جاعلان برای افرادی که متقاضی معرفي نامه به بانک و اخذ تسهیلات بانکی بوده اند علاوه

بر تشکیل مدارک و اوراق مورد نیاز، اقدام به سرقت از آن منزل هم می‌کردند و یا بواسطه اجاره موقت منزل اقدام به سرقت از منزل همسایه نیز می نمودند.

سرهنگ افضلی با بيان اينكه این افراد داری سوابق کیفری متعدد بودند، تاکنون به 3 فقره سرقت منزل اعتراف و تعداد 25 بسته 100 دلاری جعلي و تعداد 3 بسته 500 یوروی جعلی و 7 عدد مهر و پرچسب های بانک مرکزی كشف شد، تصريح كرد: متهمان براي تحقیقات تکمیلی با دستور مقام محترم قضایی روانه زندان شدند.

---------------------------------

دستگيري سارق موتور در" بهشهر" 

سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از شناسايي و دستگيري سارق موتورسيکلت در خلیل شهر آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "علی اکبر قلی پور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بیان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت موتورسيکلت در خلیل شهر بهشهر، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: در این راستا ماموران کلانتری 12 با انجام اقدامات هوشمندانه پليسي، موفق شدند سارق را شناسايي و ضمن هماهنگي با مرجع قضايي در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر با اشاره به اعتراف متهم به سرقت 13 موتور سیکلت تا کنون تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ قلی پور در پايان با بيان اينکه در بسياري از موارد، سرقت هاي صورت گرفته به واسطه سهل انگاري مالکان وسايل نقليه صورت مي گيرد، به راکبان موتورسيکلت توصيه کرد: ضمن مجهز نمودن وسايط نقليه خود به تجهيزات بازدارنده و ضد سرقت، از رها کردن موتورسيکلت خود در معابر بدون رعایت ملاحظات ایمنی اکیداً خودداري کنند.

---------------------------------

جمع آوری 17 نفر معتاد متجاهر در طرح جامع امنيت محله محور 

سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود ازجمع آوري 17 معتاد متجاهر و خرده فروش موادمخدر در نتيجه اجراي طرح جامع امنيت محله محور خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"مجتبی راست خدیو" در تشريح اين خبر اظهارداشت: از آن جايي که يکي از دغدغه ها و مطالبه هاي مردمي در حوزه تامين امنيت محله ها، جمع آوري معتادان متجاهر و پاکسازي اماکن عمومي و تفرجگاه ها از وجود اين دسته از افراد مي باشد، پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با همکاري رده هاي تابعه، اقدام به اجراي طرح جامع پاکسازي مناطق آلوده و دستگيري معتادان متجاهر و خرده فروش موادمخدر کردند.

وي افزود: در نتيجه اجراي اين طرح، تعداد 9 معتاد متجاهر و 8 خرده فروش موادمخدر به همراه حدود 600 گرم انواع موادمخدر کشف و دستگیر شدند که پس از غربالگري به مراکز ترک اعتياد معرفي شدند.

سرهنگ راست خدیو در ادامه با اشاره به ساير عملکرد رده هاي تابعه، گفت: دراجرای این طرح علاوه برکشف مقداري انواع موادمخدر، دستگیری 2 مجلوب متواری، توقیف 10 خودرو سواری و یک موتورسیکلت فاقد پلاک، توقیف 11 دستگاه خودرو در اجرای طرح ناظر، کشف 6 فقره انواع سرقت و دستگیری 7 سارق و 1یک مالخر، پلمب 3 واحد صنفی به جرم نگهداری مشروبات الکلی و قرص متادون، برخورد 17 مورد تخلف سرویس مدارس توسط راهور و 210 مورد قبض جریمه صادر شد.

فرمانده انتظامي شهرستان در خاتمه با اشاره به لزوم همکاري با پليس در پاکسازي محلات و اعلام موارد مشکوک از طريق فوريت پليسي 110، يادآورشد: جمع آوري معتادان متجاهر به عنوان يک اولويت ماموريتي روزانه در دستور کار پليس قرار داشته که در اين راستا توفيقات قابل توجهي نيز حاصل شده است.

---------------------------------

کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

سرهنگ  عبداله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف یک کامیون خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه رودپی در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی کامیون حامل چوب مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها 2 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: راننده کامیون پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار