استاندار مازندران خبر داد:
استاندار مازندران اظهار کرد که در یکسال گذشته به ۱۶۴ روستا با سه هزار و ۳۰۰میلیارد ریال در راستای محرومیت زدایی آبرسانی شد، و اکنون یکهزار و ۳۰۰ طرح آبرسانی در دست اجرا است
کد خبر: ۱۱۳۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 26 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور روز در جلسه شورای اداری استان مازندران با حضور وزیر کشور در ساری، اظهار کرد:

مجموعه تصمیمات وزارت جهادکشاورزی در مقوله حمایت از تولید برنج مازندران به نفع کشاورزان نیست و دولت در این خصوص باید با جدیت تجدید نظر کند.
استاندار مازندران تصریح کرد: اگر مردم از پشتیبانی دولت در حمایت از تولید برنج برخوردار نشوند، تغییر کاربری و فروش زمین کشاورزی را شاهد خواهیم بود.
حسینی پور اظهار داشت: اگرچه شخص رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور وارد ساماندهی بازار برنج شدند، ولی اصل تولید برنج استان، ارقام محلی هاشمی و طارم محلی است که باید در سبد حمایتی دولت قرار بگیرد.
وی با اظهار این که در حالی که شاهد انبوه برنج کشت اول و رکود بازار را شاهد هستیم، محصول کشت دوم برنج نیز در حال به بار نشستن است، گفت: کاهش قیمت و رکود بازار ارقام محلی در حالی است که تا یک ماه آینده برنج جدید نیز وارد بازار خواهد شد.
استاندار مازندران با اظهار این که در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم همسو با جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبر انقلاب، خدمات مطلوبی به مردم ارایه شده است، گفت: از ۳۵ موکب دار مازندران مستقر در اربعین عراق که خدمات بسیار ارزنده ای به زایران دادند، قدر دانی می کنم. 

وی به هماهنگی دستگاه های اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس و همکاری نماینده ولی فقیه در مازندران و دستگاه قضایی استان که تعامل خوبی ایجاد شده، اشاره کرد و بیان داشت: در اجرای عملیات عمرانی در یکسال گذشته ۴۸۵ طرح با اعتبار پنج هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید، به طوری که بعضی از طرح هایی که رسوب ۲۷ ساله داشته، افتتاح شد.
آبرسانی به ۱۶۴ روستای مازندران در دولت سیزدهم
استاندار مازندران با بیان این که در یکسال گذشته به ۱۶۴ روستا با سه هزار و ۳۰۰میلیارد ریال در راستای محرومیت زدایی آبرسانی شد، ادامه داد: اکنون یکهزار و ۳۰۰ طرح آبرسانی در دست اجرا است.
وی ادامه داد: ادامه خط سه آزاد راه تهران - شمال که از یک ماه گذشته شروع شد، از دیگر خدمات مهم دولت است.
استاندار، گفت: آزاد راه چالوس به رامسر نیز از طرح های بزرگ اقتصاد غرب مازندران است که با هفت جزیره در دریا عملیاتی می شود.
هدفگذاری رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی در مازندران
حسینی پور با اشاره به این که احیا اقتصاد دریا و جنگل مازندران محور فعالیت توسعه ای استان در دولت سیزدهم است، گفت: رشد اقتصادی ۴.۱ درصد را تجربه کردیم و باید به رشد ۸.۵ درصد را که امسال هدف‌گذاری شده است، برسیم.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار