استاندار قزوین گفت: موضوع تولید و اقتصاد استان به دلیل تنگناهای موجود در تامین انرژی به ویژه برق در ایام خاصی از سال متاثر منفی می شود و نیاز به یک تدبیر ملی دارد که در جایگاه خود برای آن برنامه ریزی می شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ 30 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، محمدمهدی اعلایی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان قزوین اظهار کرد: کار اقتصادی در شرایطی که فضا‌های اقتصادی ناجوانمردانه و عامدانه در بیرون از کشور توسط معاندین بر روی فعالین اقتصادی بسته می‌شود و با آن‌ها مواجهه سخت گیرانه می‌شود، بسیار سخت و طاقت فرساست و این اقدامات بسیار با ارزش به حساب می‌آید.

وی افزود: استان قزوین در حوزه‌های اقتصادی داشته‌های چشمگیری نسبت به وزن جغرافیایی و جمعیتی دارد که این مهم حاصل اراده فعالان بخش خصوصی و دولتی است.

استاندار قزوین گفت: موضوع تولید و اقتصاد استان به دلیل تنگنا‌های موجود در تامین انرژی به ویژه برق در ایام خاصی از سال متاثر منفی می‌شود و نیاز به یک تدبیر ملی دارد که در جایگاه خود برای آن برنامه ریزی می‌شود.

این مسوول ادامه داد: البته مدیریت استان قزوین هم در این زمینه پیشنهاداتی را مطرح کرده است که برخی از اختیارات را تفویض اختیار کنند، ولی به هر حال باید در سطح استان از ظرفیت‌های قانونی و از مزیت‌های مستقر برای رفع این تنگنا استفاده کرد.

اعلایی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از صادارت استان را مصنوعات فولادی تشکیل می‌دهد و این حوزه بیشترین تاثیر منفی را از قطع انرژی و برق شاهد می‌باشد که شاید یکی از عوامل کاهش صادارت استان که البته از میانگین ملی کمتر است به همین موضوع برگردد.

وی بیان کرد: هفته گذشته قانونی برای حمایت از سرمایه گذاری در حوزه انرژی به تصویب هیئت وزیران رسید که فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است و باید بتوان از این قانون به نحو احسن استفاده کرد.

استاندار قزوین اذعان کرد: در استان قزوین برای افزایش تولید برق ایجاد شهرک انرژی به تصویب رسیده و در دستور کار جدی استان قرار دارد، ولی این اقدام هم کافی نیست و تولید برق باید در یک نگاه جمعی در دستور کار قرار بگیرد.

اعلایی با بیان اینکه موضوع گمرک یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه صادرات است، گفت: بخشی از صادارت در استان قزوین ثبت نمی‌شود و به طور قطع میزان صادارت استان از آمار فعلی بیشتر است و برای این موضوع هم باید تدبیر شود تا بدین وسیله با تلاش صادرکنندگان استان قزوین به باشگاه استان‌های صادارت میلیارد دلاری بپیوند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار