قزوین - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین از بازداشت چهار شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و شکار و صید ممنوع این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 06 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، مهدی طاهری افزود: نخستین فرد دستگیر شده یک شکارچی غیرمجاز است که اقدام به شکار یک راس بز وحشی در منطقه حفاظت شده رودبار الموت کرده بود که با حضور به موقع ماموران محیط بان فرد متخلف بازداشت و تحویل مراجع قضایی شد.

وی در مورد بازداشت ۲ شکارچی در شهرستان البرز، اظهار کرد: شکارچیان یاد شده قصد شکار حیوانات وحشی در منطقه شکار و صید ممنوع را داشتند که با اطلاع مردم محلی و حضور به موقع نیرو‌های محیط بان از ارتکاب اعمال مجرمانه خود بازماندند.

طاهری در ادامه به بازداشت یک شکارچی غیرمجاز کبک در منطقه طارم سفلی نیز اشاره کرد و گفت: این شکارچی که چند قطعه کبک را شکار کرده بود با پیگیری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شد.

به گفته این مسوول، از این تعداد شکارچی غیرمجاز دستگیر شده سه قبضه سلاح شکاری و تعدادی ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد و برای تعیین تکلیف نهایی به مرجع قضایی گزارش داده شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شبانه روز در تلاش هستند تا از هرگونه شکار و صید حیوانات در حیات وحش استان پیشگیری کنند.

گفتنی است، استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۳۰ هزار هکتار در مناطق رودبار الموت شرقی و غربی، طارم سفلی و باشگل شهرستان تاکستان و همچنین چهار منطقه شکار و صید ممنوع به مساحت ۳۰۰ هزار هکتار در رودبار الموت شرقی و غربی، آوج، آبگرم و دشت الله آباد شهرستان آبیک است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار