سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک معرفی و منصوب شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ 06 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، در جلسه ای که ظهر امروز با حضور حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، محمدصمدی به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک معرفی و منصوب شد.

پیش از این، مسعود میرزاپور که به تازگی به عنوان سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین منصوب شده، حدود ۱۰ ماه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک بود.

به گزارش فارس، محمد صمدی سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک سمت‌های معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان البرز، ریاست مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و ریاست مجتمع فرهنگی و هنری شهر اقبالیه را در کارنامه خود دارد.

ضرورت توجه جدی به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در این مراسم اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جز دستگاه‌های عریض و طویل محسوب می‌شود که ماموریت‌های متنوعی در حوزه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بر عهده دارد که رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در مدت خدمت خود، اثرات بسیار خوبی داشت و از خصوصیات اخلاقی و حسنه و معاشرت خوبی و جدیت لازم در حوزه کاری و اجتماعی برخوردار بود.

وی با تقویت با تاکید بر تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک تاکید و ابراز امیدواری کرد: سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با انسجام و وحدت رویه‌ای که رئیس پیشین ارشاد در هنر، فرهنگ و رسانه ایجاد کرده بود با جدیت و همت مضاعف برنامه‌های انجمن‌ها را به نتیجه برساند.

این مسوول توجه به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه را ضروری دانست و تصریح کرد: توجه به اهالی فرهنگ و هنر فقط مادی و فیزیکی نیست بلکه نیازمند حمایت‌های معنوی هستند تا پای کار بیایند و ماموریت‌های حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی را به منصه ظهور برسانند.

موضوعات فرهنگ و هنر آبیک نیازمند پیگیری است

مسعود میرزاپور رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در ادامه این جلسه گفت: طی حدود ۱۰ ماه خدمت در شهرستان آبیک تلاش کردیم هنرمندان را پای کار آوریم و اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۲ نفر، تاسیس آموزشگاه هنرهای تجسمی که در مراحل نهایی قرار دارد، راه اندازی انجمن نگارگری و برگزاری ۵ نمایشگاه خوشنویسی و نمایشی از اقداماتی بوده که انجام شده است.

وی افزود: برگزاری دو جشنواره هنرجویی آموزشگاه آزاد، اکران بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی در مناطق کم برخوردار، برگزاری تعزیه طی ماه های محرم و صفر در ۱۰ نقطه، برگزاری همایش خانواده، برگزاری سه دوره آموزش خبرنویسی، برپایی ده ها مسابقه فرهنگی و کتابخوانی و پنج شب شعر و ... از دیگر اقداماتی بوده که در طول این مدت اجرایی شد.

این مسوول اضافه کرد: موضوعات فرهنگ و هنر شهرستان آبیک لازم است با قدرت و قوت پیگیری شود و نواقص پوشش داده شود و موضوعات قوی، تقویت شود.

استفاده از ظرفیت‌های شهرستان‌ آبیک

محمد صمدی سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: شهرستان آبیک از ظرفیت‌های بسیار خوب شهری و روستایی و هنرمندان تراز اول کشوری برخوردار است و قطعا از توان همه هنرمندان، نخبگان، بانوان، کانون‌های مساجد و پیشکسوتان برای اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: از رهنمودهای امام جمعه شهرستان آبیک هم برای تقویت فرهنگ و هنر شهرستان آبیک استفاده خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد بیشتر از وظایف تعریف شده خدمتگزار مردم به ویژه هنرمندان و فرهنگ دوستان و رسانه ها باشیم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار