معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: بر اساس تقاضا و طی سه سال گذشته، یک هزار و 100 دستگاه انواع تراکتور در اختیار کشاورزان استان قزوین قرار گرفته که رشد 33 درصدی در مقایسه با 3 سال ما قبل آن داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 11 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، ناصر قربانیان با اشاره به انعکاس اخباری مبنی بر عدم تامین تراکتور مورد نیاز کشاورزان قزوینی توسط تراکتورسازی، گفت: در مجموع از استان قزوین ۲۵۳ درخواست محصول تراکتور به صورت رسمی در سامانه فروش تراکتورسازی ثبت شده که ۵ هزارم درصد درخواست از کل کشور می‌باشد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با انجام تنها یک مرحله پیش فروش بتوان تمامی این نیاز و درخواست‌ها را تامین و پاسخگو بود.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی با بیان اینکه براساس برش استانی توزیع تراکتور که از طریق مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی به تراکتورسازی داده می‌شود، برای استان قزوین ۱۸۰ دستگاه تراکتور سهمیه در نظر گرفته و اعلام شده، گفت: این آمار که برای سه ماهه سوم امسال اعلام و از سوی تراکتورسازی نیز تخصیص داده شده بود صرفا ۱۲۴ دستگاه جذب و باقی سهمیه به دلیل عدم وجود درخواست از استان قزوین باطل شد.

از ۱۱۴ دستگاه سهمیه ویژه تراکتور اختصاصی به استان قزوین حتی یک دستگاه جذب نشد

قربانیان تاکید کرد: حتی تراکتورسازی فراتر از این سهمیه نزدیک به ۱۱۴ دستگاه تراکتور و براساس بخشنامه ۱۱۲ و به درخواست نمایندگان و مسوولین جهاد کشاورزی قزوین نیز به کشاورزان این استان سهمیه ویژه اختصاص داد که متاسفانه حتی یک دستگاه از آن‌ها جذب نشد.

این مسوول اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته عنوان شد کشاورزان، درخواست تراکتور تسهیلاتی دارند که این نوع درخواست هم باید از سوی خود جهاد کشاورزی پذیرفته و برای کشاورزان فراهم و عملیاتی شود نه تراکتورسازی.

وی همچنین به ارائه آماری از واگذاری تراکتور به کشاورزان قزوینی پرداخت و افزود: طی ۳ سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع تراکتور و براساس تقاضای کشاورزان قزوینی در اختیارشان قرار گرفته که این رقم در مقایسه با ۳ سال ماقبل آن که شامل ۷۴۱ دستگاه می‌شد، نه تنها کاهش نیافته بلکه رشد و بهبود قابل توجهی معادل ۳۳ درصد نیز داشته است.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تاکید کرد: بیش از ۲ سال می‌باشد که هیچگونه تسهیلاتی از سوی جهاد کشاورزی برای خرید تراکتور به کشاورزان داده نشده و این موضوع به عنوان یک مشکل اساسی پیش روی کشاورز و کشاورزی قرار گرفته که گره آن صرفا از طریق جهاد کشاورزی باز می‌شود، اما در عین حال تراکتورسازی همیشه و همه جا اعلام کرده با هر روش و سیستمی آماده همکاری و منعطف کردن شرایط فروش خود برای حل شدن این مشکل کشاورزان کشور می‌باشد.

قربانیان ادامه داد: حتی به تبع این احساس وظیفه، رییس جمهور را به عنوان شخص اول اجرایی کشور در جریان این معضل قرار دادیم که با نگاه ویژه ایشان نیز روبرو شد، هرچند شاید براساس هیچ قانون و نگرشی، ضرورتی برای این حد تلاش و نرمش جهت حل شدن مشکلات کشاورزان از سوی تراکتورسازی وجود ندارد چرا که روی کاغذ تراکتورسازی صرفا یک تولید کننده است و وظیفه ذاتی آن تولید می‌باشد و بس، اما این مجموعه در هر صورت خود را بر خلاف بسیاری از سازمان‌های مستقیم مربوطه، مکلف به حل مشکلات کشاورزان می‌داند.

وی در پایان یادآور شد: تراکتورسازی هدف و رسالتی مهمتر از تامین نیاز تراکتور مورد نیاز کشاورزان ندارد و تمامی پرسنل از مدیران ارشد تا کارگران آن، شبانه روز تلاش می‌کنند تا رضایت، بخش کشاورزی کشور به خصوص کشاورزان را جلب کنند و همیشه نیز بر این اصل پایبند بوده و هستیم، اما اینکه چرا عده‌ای خواسته یا ناخواسته با ارائه مطالب ناصحیح و ناثواب، زمینه رنجش خاطر و مکدر شدن افکار کشاورزان این سرزمین را دنبال می‌کنند باید از خود آن‌ها پرسید.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار