معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، معلمان را رکن اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریس به افزایش و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس منجر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 12 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، محمد مهدی کاظمی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی الگو‌های برتر تدریس که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، افزود: کیفیت آموزش یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت است که آن را دنبال می‌کنیم و قطعا این تحول با نقش آفرینی معلمان ایفا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه و با مشارکت و محوریت معلمان محقق می‌شود، اظهار کرد: جشنواره ملی الگو‌های برتر تدریس در راستای ارتقای حرفه‌ای و توانمندی‌های تخصصی معلمان و همچنین زمینه سازی برای توسعه پژوهشگری و اقدامات خلاقانه براساس سند تحول بنیادین است.

کاظمی تصریح کرد: شعار این دوره از جشنواره را "معلم توانمند و با کیفیت و نسل امیدبخش" انتخاب کردیم تا فرصتی فراهم شود که حداکثر معلمان در این رویداد مهم شرکت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مهمترین مساله‌ای که در آموزش و پرورش پیگیر آن هستیم تحول در کلاس‌های درس است و نیز به دنبال یک تدریس مطلوب شامل تنوع بخشی در ارایه خدمات آموزشی، ایجاد تنوع در محیط‌های یادگیری و تربیتی هستیم.

وی، تمرین آموخته‌ها و مهارت‌های یاددهی و یادگیری، ایجاد فضای رقابتی سالم و تبادل تجربه، هم افزایی و برقراری ارتباط موثر با مفاهیم موجود در درس را از دیگر اهداف جشنواره ملی الگو‌های برتر تدریس در قزوین اعلام کرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: این رویداد با هدف ارتقای کیفیت یادگیری فراهم شده است و در گام بعد این جشنواره، انتقال الگو‌های برتر به نقاط مختلف کشور را در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: همچنین از معلمان حاضر در این جشنواره می‌خواهیم تلاش کنند تا این الگو‌های خلاقانه را به سایر معلمان انتقال دهند و از تلاش معلمان شرکت کننده در این جشنواره نیز تقدیر می‌کنیم.

جشنواره ملی الگو‌های برتر تدریس "شهید کاظمی آشتیانی" روز یکشنبه با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش به صورت مجازی و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان و دبیرانی ۳۱ استان کشور با معرفی برگزیدگان خود در قزوین پس از چهار روز به کار خود پایان داد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار