با اقدام شایسته همکاران محترم قضایی شهرستان قائمشهر و کمک خیرین محترم، 36 نفر از محکومین مالی و غیرمالی که به لحاظ عجز از رد مال در زندان محبوس بودند، امروز از زندان آزاد شدند و به کانون خانواده خود بازگشتند.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 14 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، 36 نفر از مددجویان شهرستان قائمشهر از زندان آزاد و به 90 زندانی دیگر مرخصی اعطا شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان به همراه معاونین قضایی دادگستری استان، مسئولین و قضات حوزه قضایی شهرستان قائمشهر و مدیرکل زندان های استان از بندهای مختلف زندان قائمشهر بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان و استماع مشکلات آنها، دستورات مقتضی را جهت بررسی صادر کردند.
همچنین در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان به عنوان یکی از برنامه های مهم مد نظر، طرح اشتغال زایی زندان قائمشهر در مساحتی به وسعت یکهزار مترمربع کلنگ زنی شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در حاشیه بازدید از زندان قائمشهر اظهار کرد: با اقدام شایسته همکاران محترم قضایی شهرستان قائمشهر و کمک خیرین محترم، 36 نفر از محکومین مالی و غیرمالی که به لحاظ عجز از رد مال در زندان محبوس بودند، امروز از زندان آزاد شدند و به کانون خانواده خود بازگشتند.
وی افزود: با بررسی های مسئولین حوزه قضایی قائمشهر، افراد واجد شرایط اعطای مرخصی در این زندان نیز مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته و 90 نفر در این راستا به مرخصی رفتند.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری ادامه داد: هم در آموزه های دینی و هم در قانون بر توجه به حقوق زندانیان تاکید شده‌ است و باید شرایط لازم برای دادرسی عادلانه به بهترین شکل ممکن برای مددجویان فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه حتی الامکان باید از مجازات حبس و معرفی فرد به زندان اجتناب شود، خاطرنشان کرد: زندان جای افرادی است که مردم از آزادی و حضور آنها در جامعه متضرر شده و نظم امنیت جامعه را مختل کنند.
رئیس کل دادگستری استان مازندران و هیات همراه در بند نسوان زندان قائمشهر نیز حضور یافته و ضمن گفتگو با مددجویان و استماع مشکلات آنها، دستورات مقتضی را صادر کردند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار