رییس کل دادگستری قزوین گفت: ۳۵۸ معتاد متجاهر با انجام اقدامات مثبت دادسرا و ایجاد کارگاه های اشتغال زایی در جوار کمپ ها برای ۳۵۸ مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 14 November 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی در بیان جزییات این خبر تاکید کرد: کاهش جمعیت کیفری یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضا است که در سند تحول این دستگاه نیز به اجرای آن با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی تاکید شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور، براساس هدف گذاری صورت گرفته در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز قزوین بایستی در سال جاری جمعیت کیفری زندان به ۴۰ درصد کاهش یابد که با اقدامات صورت گرفته و تلاش قضات و دادستان مرکز قزوین در هشت ماه گذشته جمعیت کیفری شهر قزوین ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته شعبانی، یکی از مهمترین مولفه‌ها در کاهش جمعیت کیفری، اصلاح ذات البین (آشتی بین ۲ یا چند نفر) است که طی سال جاری و با استفاده از ظرفیت مشاوران و کارکنان کلانتری‌ها اجرایی شده و نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین بیش از ۹ هزار فقره پرونده جهت انجام تحقیقات و اصلاح ذات البین به کلانتری‌های بخش مرکزی قزوین ارجاع شده و با اقدامات موثر صورت گرفته بیش از ۶۵ درصد از این پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اشتغال زندانیان، خاطرنشان کرد: امسال اقدامات خوبی برای اشتغال مددجویان زندان و خانواده‌های آنان صورت گرفته و این کار همچنان نیز ادامه خواهد یافت.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار