کد خبر: ۱۱۴۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 28 November 2023
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با اصلاح و احیاء باغات و بکارگیری روش های نوین علمی، مرکبات مازندران کیفیت پیدا کرد و حرفی برای گفتن در بازارهای جهانی دارد و تبدیل به یک برند شده است.

بر اساس این گزارش ، بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه با فعالان صنعت مرکبات استان با بیان اینکه جهاد کشاورزی خانه تولیدکنندگان و کشاورزان مازندرانی است و این مجموعه گوش شنوا برای شنیدن حرف‌های کشاورزان و بهره برداران است، گفت: با اصلاح و احیاء باغات و بکارگیری روش های نوین علمی، مرکبات مازندران کیفیت پیدا کرد و حرفی برای گفتن در بازارهای جهانی دارد و تبدیل به یک برند شده است.

 

وی افزود: باید پایانه های قدرتمند داشته باشیم و تنها اکتفا به یک پایانه صادراتی نکنیم و با رقابتی شدن فعالیت ها، منافع آن به باغداران و کشاورزان استان برسد.

 

وی ادامه داد: محصولاتی در مازندران ‌تولید می‌کنیم که شایستگی بازارهای جهانی را دارد.

 

مؤمنی با بیان اینکه اقتدار برنج مازندران را بر می‌گردانیم، گفت: نمی‌گذاریم قیمت مرکبات مازندران دچار خدشه شود، امسال قیمت مرکبات نسبت به سال های گذشته بهتر است.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: قول تسهیلات سرمایه در گردش برای محصولات باغی را از وزارت جهاد کشاورزی گرفتیم تا در اختیار این قشر قرار گیرد.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه تسهیلات باید عملکردگرا باشد، افزود: توسعه صادرات با همت همه بخش ها گسترش بیشتری خواهد یافت و باید صادرات محصولات کشاورزی را در سال های آینده افزایش دهیم و یقینا شناسنامه دار کردن باغات می تواند یکی از دلایل افزایش صادرات محصول باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار