مراسم بهره برداری از دستگاه های سی‌تی سیمولیشن و سی‌تی آنژیوگرافی در مرکز آموزشی درمانی ولایت قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 29 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، مراسم آغاز بهره برداری از دستگاه های سی‌تی سیمولیشن و سی‌تی آنژیوگرافی در مرکز آموزشی درمانی ولایت، پیش از ظهر امروز با حضور حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس، عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و جمعی از مسوولان خیران برگزار شد.

در این رابطه عبدالله کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت و گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: دستگاه سی‌تی سیمولیشن رادیوتراپی جهت تشخیص تومورها و پروسه درمان بیماران سرطانی است که به شناسایی دقیق محل تومورها نقش موثری داردو بعد از طی شدن مراحل توسط یک نرم افزار، میزان اشعه و دوز بیماری را مشخص می کند.

وی افزود: میزان اعتبار تخصیص یافته جهت بهره برداری از دستگاه سی‌تی سیمولیشن ۷۰۰ هزار یورو معادل ۳۵ میلیارد تومان و برای دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو معادل ۶۰ میلیارد تومان می باشد.

این مسوول، پرداخت این هزینه ها را از محل وام های بانک جهانی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: این دستگاه ها بیماران استان های همجوار را نیز پوشش می دهد در صورتی که در گذشته بیماران برای انجام مراحل درمان باید به استان های زنجان و تهران مراجعه می کردند. گفتنی است در شرایط فعلی به دلیل اینکه تعداد جلسات درمان بیماران سرطانی بالا است، در پذیرش بیماران محدود هستیم.

کشاورز با بیان اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از بیماران سرطانی در لیست انتظار استفاده از سی‌تی سیملولیشن قرار دارند، ادامه داد: دستگاه سی‌تی آنژیو، کار آنژیوگرافی را انجام می‌دهد و برای اولین بار در استان شاهد فعالیت این دستگاه هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: به دلیل اینکه فضاهای درمانی استان و دانشگاه علوم پزشکی، فرسوده هستند بهترین مکان برای استقرار این دستگاه ها مرکز آموزشی درمانی ولایت می باشد که جزو بیمارستان های مجهز و فضادار استان به شمار می رود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار