مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین به تشریح جزییات مراسمات تشییع و تدفین پیکر مطهر ۸ شهید گمنام در استان قزوین پرداخت.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 12 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ محمد امیری مقدم در نشست خبری با موضوع اعلام جزییات مراسمات تشییع و تدفین پیکر مطهر ۸ شهید گمنام در استان قزوین که پیش از ظهر امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار کرد: میزبانی از این شهدای گلگون کفن افتخار بزرگی است که نصیب مردم شهیدپرور و متدین قزوین شده و طی روز‌های اخیر مشاهده کردیم چگونه شمیم خوش این مسافران بهشتی استان را معطر کرد.

وی افزود: آئین تشییع و تدفین ۲۸۰ گمنام به صورت سراسری و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود و در جریان آن ۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید در مراکز استان‌ها تدفین خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در خصوص برنامه تشییع و تدفین شهدای گمنام در قزوین عنوان کرد: در شهر قزوین از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۶ آذر مردم از میدان آزادی به سمت فلکه سرداران حرکت کرده و مراسم تدفین یکی از شهدا در محوطه استانداری برگزار می‌شود.

امیری مقدم اذعان کرد: بالغ بر ۵۰ نقطه آمادگی خود را جهت تدفین شهدا اعلام کردند و با کارشناسی‌های صورت گرفته، ۲۲ نقطه حائز شرایط بودند و در جلسه کمیسیون استانی ۱۵ نقطه مصوب و به تهران ارسال شد که در نهایت با دو موضوع محدودیت شهدا و آمایش سرزمینی، ۸ نقطه در استان قزوین برای این اقدام تعیین شدند.

وی ادامه داد: روستا‌های آق بابا و بکندی در بخش کوهین، شهر سیردان در بخش طارم، روستای یحیی آباد شهرستان تاکستان، شهر الوند و شهر ارداق شهرستان بوئین زهرا برای تدفین پیکر شهدا اعلام شده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اضافه مکرد: تا سال ۱۴۰۰ در استان، ۳۵ مکان یادمان شهدا را در اختیار داشتیم و در سال ۱۴۰۱، ۸ نقطه و همچنین در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۸ نقطه جدید اضافه شده‌اند.

سرهنگ امیری مقدم با اشاره به مشخصات سنی ۸ شهید گمنامی که بناست مراسم تدفین آن‌ها در استان قزوین برگزار شود، گفت: سه شهید گمنام ۲۰ ساله، دو شهید ۲۲ ساله یک شهید ۲۳ ساله، یک شهید ۲۴ و یک شهید ۲۷ ساله در میان این شهدای گمنام هستند.

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: مراسم وداع با این شهدای گلگون کفن شب قبل از تدفین در شهر‌های تعیین شده و در شهر قزوین نیز بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام خمینی (ره) غیاث آباد برگزار خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار