کد خبر: ۱۱۴۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 16 December 2023

به گزارش تابناک مازندران از مازند اسپرت، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان نخستین مرحله چرخه انتخابی به مدت ۳ روز در ساری برگزار شد که اتفاقات جالب و عجیبی رقم خورد. غیبت کامران قاسم‌پور، حذف مجتبی گلیج، نرسیدن سوادکوهی به قهرمانی، نتایج عجیب امیرمحمد یزدانی و حضور چهره‌های جدید از شگفتی‌های این دوره بود.

قاسم‌پور نیامد، گلیج با پای لنگان کشتی گرفت 

کامران قاسم‌پور قهرمان جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم قرار بود در وزنی جدید پا رو تشک بگذارد اما یکی دو روز قبل از آغاز مسابقات به دلیل مصدومیت کنار کشید تا راه برای مدعیان بازتر شود. مجتبی گلیج، محمدحسین محمدیان و امیرعلی آذرپیرا از مهم‌ترین چهره‌های این وزن بودند و همان طور که پیش‌بینی می‌شد در فینال محمدیان و آذرپیرا مقابل هم قرار گرفتند و آذرپیرا توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.

مجتبی گلیج به دلیل آسیب‌دیدگی با پای لنگان روی تشک آمد. وی مدعی بود که فدراسیون مدارک پزشکی او را برای مصدومیت قبول نکرده است. وی به همین دلیل نتوانست کارش را ادامه دهد و خیلی زود حذف شد. 

در حالی که باور خیلی‌ها این بود علی سوادکوهی با تغییر وزن و درخشش در لیگ بتواند خود را به جمع مدعیان ۸۶ کیلوگرم برساند اما نتیجه‌ای که او به یکباره و در واپسین لحظات واگذار کرد، اجازه نداد تا با قهرمانی به عنوان رقیب حسن یزدانی پا به میدان بگذارد.

وی در فینال مقابل هادی وفایی‌پور قرار گرفت و در حالی که ۴ بر صفر پیش بود اما با یک خاک نتیجه را واگذار کرد تا یک شگفتی دیگر رقم بخورد. سوادکوهی با شکست جردن باروز در جهانی خود را در جهان نشان داد و این امید وجود داشت تا در صورتی که یزدانی نتواند به المپیک برسد او بتواند در این وزن دوبنده را برتن کند. در این وزن براساس اعلام چرخه وفایی‌پور به قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد

نقدی بر قهرمانان ۷ وزن روز آخر کشتی آزاد قهرمانی کشور؛ مرحله اول چرخه المپیک به بامداد رسید!
پررنگ‌ترین اتفاق کشتی‌های روز جمعه که به برگزاری فینال و رده‌بندی ۷ وزن مسابقات قهرمانی کشور اختصاص داشت، طولانی شدن بیش از حد آن و اتمام بامدادی آن بود.

اگر برگزارکنندگان رقابت‌ها، کشتی‌های ۴ وزن پایانی را هم طبق روال دو روز قبلی برگزار می‌کردند قطعا مسابقات به این شدت طولانی نمی‌شد. روز اول مسابقات (۲۲ آذر) به کشتی‌های سه وزن المپیکی ۵۷، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم اختصاص داشت که رقابت‌ها تا مرحله نیمه‌نهایی به انجام رسید و ظهر روز پنجشنبه (۲۳ آذر) نیز فینال و رده‌بندی آن با قهرمانی احمد جوان، عباس ابراهیم‌زاده و امیرعلی آذرپیرا تمام شد.

این مسابقات در شرایطی برگزار شد که رحمان عموزاد در ۶۵ کیلو، یونس امامی در ۷۴ کیلو، محمد نخودی در ۷۹ کیلو، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلو به دلیل کسب مدال جهانی یا سهمیه المپیک و طلای بازی‌های آسیایی، از شرکت در آن معاف بودند.

 

ارسال : مهدی رضی

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار