کد خبر: ۱۱۴۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰ 19 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، مشرق نوشت:

نسل جدید روزنامه نگاری یک ویژگی منفی هم پیدا کرده که باید زودتر مدیران رسانه با آن مقابله کنند و آن هم هواداری آشکارا و علنی از تیم هاست! الان شاهد حضور خبرنگارانی به شدت پرسپولیسی یا استقلالی در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه‌ها هستیم! حتی در بازی پرسپولیس و الدحیل وقتی گولیسانی پنالتی را از دست داد یکی دو خبرنگار ایرانی! به هوا پریدند و از ناکامی نماینده کشورمان ابراز شادمانی کردند!

در دربی ۱۰۲ پایتخت اگر وارد جایگاه خبرنگاران می‌شدید حس می کردید وارد جایگاه تماشاگران دو آتشه و اولتراها شده اید! خبرنگاران به لطف همان تکنولوژی کمتر حواسشان به پوشش اتفاقات درون زمین بود چون احتمالا در دفتر رسانه‌ها خبرنگارانی بودند که لحظه به لحظه رقابت را ثبت و ضبط کنند! پس در جریان ۹۰ دقیقه مدام برای هم دیگر کری خوانی می‌کردند و گاهی خط و نشانی دوستانه می‌کشیدند! چند خبرنگاری هم که در رسانه های نام و نشان دار حضور داشتند و از قدیمی‌ها محسوب می شدند، مدام در حال رفت و آمد و تکاپو برای پوشش اخبار و گزارش اتفاقات بازی و۲ حواشی آن بودند.

این وضع نامطلوب به نشست های خبری سرمربیان استقلال و پرسپولیس هم کشیده شده است! برخی مدیران رسانه با اتکا به همان عرق و تعصب خبرنگاران به تیم های قرمز و آبی، حتی سوال بین خبرنگاران توزیع می‌کنند تا جو نشست خبری را به نفع تیم خود تغییر بدهند! این روش و منش روزنامه نگاری نیست حتی اگر روزنامه نگاری آنقدر آسان شده باشد که یک رسانه برای اینکه هزینه و دستمزد به خبرنگاران با سابقه ندهد با یک گوشی هوشمند یک نفر را در قامت یک روزنامه نگار راهی میادین ورزشی و ورزشگاه ها کند!

روی این نوشته با قشر پرتلاش و زحمتکش رسانه‌های معتبر نیست که همواره تلاش کرده اند سالم و دغدغه مند باشند و به وظایف حرفه ای خود پایبند هستند اما جدیدترها و آنها که با کمترین فیلتر و گاهی حتی یک شبه روزنامه نگار شده اند کاش بداننند که خبرنگاری و هواداری فرسنگ‌ها باهم فاصله دارند. همانطوریکه سرمربیان از مجریان صدا و سیما می‌خواهند که علایق رنگی خود را روی آنتن زنده نیاورند! 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار