کد خبر: ۱۱۴۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ 19 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 28/09/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

اعزام مشمولان پايه خدمتي دی ماه 1402مازندران 

سرهنگ محمدرضا کريم پور معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران از اعزام مشمولان پايه خدمتي دی ماه 1402به خدمت مقدس سربازی خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "محمدرضا کريم پور" در تشریح این خبر گفت: اعزام پايه دی ماه مشمولان استان مازندران راس ساعت 6 و 30 دقیقه روز شنبه مورخه 2 دی ماه در دو نقطه استان و با رعايت کامل دستورالعمل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي انجام خواهد شد.

وی افزود: مشمولان ساکن شهرستان هاي (گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر) از پارک شهيد زارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر2 جاده نکا اعزام خواهند شد.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران ادامه داد: مشمولان ساکن شهرستان هاي (محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر) برای اعزام به خدمت سربازی به ورودي بازار ساحلي مجتمع نفريحي سيترا (پلاژ حسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

سرهنگ کريم پور تصریح کرد: کليه مشمولان تخصيص داده شده به مراکز آموزش داخل استاني (شهيد اديبي مرزن آباد چالوس، شهيد قاسميان شيرگاه و المهدي (عج) بابل) و همچنين سپاه استاني ( کد 536 ) و طلبه طرح هجرت ( کد 719 و 720 ) می بایست به صورت انفرادي و خود معرف به مراکز آموزش تعيين شده مراجعه کنند.

وی تاکيد کرد: مشمولين لازم است اصل مدارک مورد نياز شامل برگ اعزام ، برگ محل مراجعه،برگ واکسيناسيون، کارت ملي و شناسنامه، مدارک مربوط به شرايط خاص تأهل، پدر نظامي شاغل يا وابسته، گواهي فوت والدين، جانبازان و خانواده درجه يک شهداء و... را همراه خود داشته باشند.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران در پایان اظهار کرد: باستناد ماده 19 قانون خدمت وظيفه عمومي: کساني که به سن 18سال تمام مي رسند پس از انتشار آگهي احضار موظفند ظرف شش ماه خودرا به سازمان وظيفه عمومي معرفي نمايند و سازمان مکلف است حداکثر ظرف شش ماه تکليف مشمولين وظيفه را تعيين نمايد و آنها را به خدمت اعزام يا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

---------------------------------

سارق زورگیر درقائمشهر کمتر از 3 ساعت دستگیر شد 

سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری سارق زورگیر از یک راننده اسنپ در کمتر از 3 ساعت در اقدامی عملیاتی خبر داد. 

سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس، اظهارداشت: ساعت 23 شب گذشته، در پی تماس با فوریت های پلیسی از سوی یک راننده تاکسی اسنپ مبنی بر  زورگیری از وی توسط فردی که به عنوان مسافر سوار خودروی او شده بود، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائمشهر، تصریح کرد: برابر  بررسی های همه جانبه، متهم در حین طی مسیر با تغییر مقصد اعلامی راننده خودرو را به بیراهه ای کشانده و طی مسافتی با تهدید و مجروح کردن راننده بوسیله چاقو قصد سرقت خودرو را داشته است که پس از مواجهه با مقاومت راننده خودرو از محل متواری شد .

سرهنگ خادمی در ادامه اظهار داشت: با حضور ماموران در محل راننده مصدوم به بیمارستان منتقل شد و با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران در کمتر از 3 ساعت سارق زور گیر را شناسایی و دستگیر کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر خاطرنشان کرد: متهم که به تازگی از زندان آزاد شده بود در رویارویی با شاکی به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده  برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

---------------------------------

کشف موادمخدر از سوداگران مرگ در جویبار 

سرهنگ عبداله اکبری فرمانده انتظامی جویبار از کشف 1800 گرم موادمخدر تریاک و دستگیری 2 نفرمتهم مر د و زن و توقیف یک دستگاه خودرو در اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری پليس، سرهنگ "عبداله اکبری" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و جرم خیز، و در راستای طرح کنترل محور مواصلاتی ماموران به یک خودروی پیکان وانت با بار مشکوک شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار افزود: ماموران پس از بازرسی از خودرو و بازرسی از 2 سرنشین آن 1800 گرم مواد مخدر تریاک کشف و ضبط کردند.

سرهنگ اکبری با تأکيد بر همکاري، همراهي و مشاركت آحاد مردم در جهت ارتقاء امنيت اجتماعي، استمرار طرح هاي پاكسازي مناطق آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان جلب رضايت مندي شهروندان و تحقق احساس امنيت را همواره سرلوحه کار پليس دانست.

---------------------------------

کشف 5 تن چوب قاچاق چوب در گلوگاه 

سرهنگ محمود کلوانی فرما

نده انتظامی شهرستان گلوگاه از كشف 5 تن قاچاق چوب در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر، گفت: مأموران پاسگاه کلباد این فرماندهی در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودروی نیسان در حال حمل چوب مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: ماموران با همکاری عوامل منابع طبیعی خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 5 تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.

وی ادامه داد : در این ارتباط راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ کلوانی در پایان با اشاره به این که قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

---------------------------------

کشف 9 کیلوگرم مواد مخدر تریاک در بابل 

سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 9 کیلوگرم تریاک و دستگیری 2 قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ "علی داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پليس، درتشريح جزئيات اين خبر، گفت : در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط 2 قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان بابل موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهی قرار گرفت.

وی، افزود: مأموران پس از انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني، موفق به شناسايي متهمان که به صورت گسترده اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان می کردند، شدند

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به این که پس از هماهنگي‌هاي قضائي، ماموران طی یک عملیات ضربتی متهمان را دستگیر کردند، تصريح کرد: در بازرسی از این 2 سوداگر مرگ 9 کیلوگرم تریاک کشف و در این راستا یک خودرو پژو نیز توقیف شد .

سرهنگ داداش تبار با بيان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مبارزه با پديده شوم موادمخدر به عنوان مهمترین عامل فروپاشی خانواده ها و سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی، نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با نیروی انتظامی است .

---------------------------------

کشف 6 تن چوب صنوبر قاچاق در چالوس 

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف 6 تن چوب صنوبر قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پليس، سرهنگ"محسن سلیمانی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در راستاي اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز و منابع ملی و جنگلی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس با همکاری ماموران کلانتری 13 شهر مرزن آباد به همراه عوامل منابع طبیعی چوب های قاچاق را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران به همراه عوامل منابع طبیعی با هماهنگی قضایی در شهر مرزن آباد سه دستگاه نیسان در حال تردد را شناسایی و توقیف و در بازرسی ازخودروها، 6 تن چوب قاچاق از نوع صنوبر که به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، کشف کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی تحویل و در این ارتباط 3 متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اينكه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند

---------------------------------

دستگیری فروشنده قرص های غیرمجاز در چالوس 

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری فردی که اقدام به فروش داروهای غیر مجاز می کرد خبر داد و گفت: 770 عدد انواع قرص وآمپول های غیرمجاز در این عملیات  کشف شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "محسن سلیمانی" با تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و طرح پیشگامان امنیت انتظامی در سطح حوزه استحفاظی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان موفق به کشف داروهای غیر مجاز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس ادامه داد: این کشفیات شامل770 عدد انواع قرص و آمپول های غیرمجاز بوده است و دراین ارتباط یک نفر دستگیر و خودروی وی نیز توقیف شد.

سرهنگ سلیمانی هشدار داد: افراد مراقب سلامت خود باشند و والدین مراقب فرزندان خود با توجه به اقتضاعات دوران نوجوانی و ماجراجویی که به دنبال تناسب اندام هستند و به باشگاههای پرورش اندام می روند از این مکملها استفاده نکنند و بدنبال ورزشهای سالم باشند.

---------------------------------

دستگیری سارقان تلفن همراه در بهشهر 

سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 3سارق تلفن همراه با 10فقره سرقت در آن شهرستان خبر دا

د. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" در بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تلفن همراه در این شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: با تلاش های بي وقفه ماموران کلانتری 11 و اقدامات اطلاعاتی 3سارق حرفه ای در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی، در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهمان در اظهارات خود به10 فقره سرقت تلفن همراه اعتراف كردند و پس از تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.

سرهنگ قلی پور از شهروندان خواست: هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعاً از طریق تلفن 110به اطلاع پلیس برسانند.

---------------------------------

دستگيري 12 خرده فروش مواد مخدر و15 معتاد متجاهر در"نکا" 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگيري 12 خرده فروش مواد مخدر و 15 معتاد متجاهر در اجراي طرح امنيت محله محور در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ"قاسم عزیزی"در تشریج این خبرگفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در قالب طرح امنيت محله محور توسط تابعه انتظامی در سطح شهر و روستا های نکا به اجرا در آمد.

وي افزود: در اجراي اين طرح ماموران این فرماندهی موفق شدند ضمن دستگیری 12 خرده فروش مواد مخدر و کشف مقادیری انواع موادمخدر و دستگیری15 معتاد متجاهر،2 خودرو 4 موتورسیکلت متخلف را توقیف و 5 سارق را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا ادامه داد: طرح امنيت محله محور با هدف برقراري امنيت پايدار در مناطق جرم خيز و با همکاري خوب مردم محلات با پليس به صورت مستمر در طول سال اجرا مي شود.

سرهنگ عزیزی با اشاره به اظهار رضایت مندی شهروندان و مسئولین شهرستان از اجرای این طرح، از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات در زمینه امنیتی، فروش و مصرف مواد مخدر، سرقت، جرائم وناهنجار

---------------------------------

توقيف موتور سنگین قاچاق توسط پلیس آگاهی استان 

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق 4 میلیارد ریالی توسط ماموران اداره مبارزه با سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی قیصری" در بیان این خبر گفت: در پی اجرای طرح مبارزه با سرقت و کسب خبری مبنی بر سرقت یک  موتورسیکلت توسط فردی در ساری، پیگیری موضوع در دستور کار  ماموران قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از بررسی های همه جانبه متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک دستگاه موتورسیکلت سنگین 600 سی سی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ قیصری با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیف شده را بالغ بر 4  میلیارد ریال  اعلام کرده اند، خاطر نشان کرد: با تشکیل پرونده موتورسیکلت توقیفی به پارکینگ منتقل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی شد.

وی در خاتمه از مردم خواست: به منظور برقراری امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در مورد مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

---------------------------------

آلکسی تایمیا چیست؟ 

باید کسی که دوستش داریم بداند که چقدر با بودنش حال ما را خوب کرده و دوستش داریم و بداند که دوستش داریم.... 

زن نگران شوهرشه ،اما موقعی که دیر میاد ،طوری با او حرف می زنه انگار که خونه زن دیگه اش بوده!مرد نگران بیش از حد کار کردن خانمشه ؛اماموقعی که میاد  خونه طوری برخورد می کنه که خستگی تو تنش می مونه!

روانشناسان به این حالات الکسی تایمیا یعنی فقر کلمات در بیان احساسات یا کمبود کلمات در ابراز احساسات می گویند.الکسی تایمیا alexethymiaیا نارسایی هیجانی ،نوعی ساختار شخصیتی است که مشخصه اصلی آن ناتوانی در تشخیص و تحویل احساسات خود به دیگران است.

در فرهنگ ما این مریضی یک رسم شده است، ولی ناپسند است که: احساساتتان را پنهان کنید  و نشان ندهید و در جواب تعجب ما می گویند : لوس می شود، از یک طرف در خلوت ، دل مان برای این و آن می سوزد و تنگ می شود، از طرفی وقتی به هم می رسیم انگار لال مونی گرفته ایم انگار یک نیروی نامرئی، فراتر از ما وجود دارد که دهان مان را می بندد تا مبادا چیزی در مورد دل تنگی مان بگوییم!

یکدیگر را دوست داریم اما آن قدر شهامت نداریم که دوست داشتن مان را ابراز کنیم! ما بله ما یعنی من و شماها،آدم های فقیری هستیم! فقیری که در کلماتش ،احساساتش را پنهان می کندآن قدر در بیان احساسات مان،آلکسی تایمیک(فقیر در بیان احساسات و ابراز علاقه)هستیم که صبر می کنیم تا وقتی عزیزی از دست رفت، آن وقت برایش شعر بگوییم و نوحه بخوانیم.

باید این سکوت خطرن

اک و طولانی را بشکنیم باید پدر به فرزندش بگوید که چقدر دوستش دارد، باید فرزند دست پدر و مادر را بگیرد و با هم قدم بزنند و شوخی کنند و بخندند و ...بخندند. باید مادر فرزندش را به یک شام دو نفره در خانه یا جای دیگری دعوت کند.

زن باید به همسرش بگوید:عزیزم از این که دیر کردی نگرانت شدم، دلم برایت تنگ شده بود، مرد باید به همسرش بگوید: عزیزم روز پر کاری داشتی، خدا قوت، من از تو متشکرم، باید فرزندان در گوش مادرشان بگویند: چقدر خوب است که تو را داریم مامان!

باید کسی که دوستش داریم بداند که چقدر با بودنش حال ما را خوب کرده و دوستش داریم و بداند که دوستش داریم. بیایم در بیان احساساتمان فقیر ،ناتوان ،بخیل و خسیس نباشیم. محبت را باید ابراز کنیم والا در دلمان می پوسد.

هیچ کس -

تو را در غل و زنجیر نمی کند-

جز ناآگاهی خودت-

پس آگاه باش و ذهنت را از بردگی افکار منفی رها کن-

چرا که تو شایسته بهترینها هستی و می توانی همیشه رها  ودر آرامش باشی.

تهیه کننده: کارمند نرگس رضازاده - مشاوره ومددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار