کد خبر: ۱۱۴۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 27 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران در جمع خبرنگاران گفت:

تا پایان سال ۱۴۰۲ باید همه مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) تبدیل شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران، سیداسماعیل هاشمی در گفت‌وگو با این خبرنگاران اعلام نمود: فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، در درگاه ملی مجوزها آغاز شده و به حکم قانون تا پایان سال ۱۴۰۲ همه مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) تبدیل خواهند شد.
وی افزود: از سال ۱۴۰۱، مجوز کسب و کار قانونی و معتبر، فقط الکترونیکی و شناسه یکتاست و باید در بانک اطلاعات مجوزهای کشور به نشانی qr.mojavez.ir وجود داشته باشد و مجوزی که در این سایت وجود نداشته باشد، فاقد ارزش قانونی و نامعتبر می باشد.
هاشمی با بیان اینکه صاحبان همه مجوزهای قدیمی یا کاغذی تا پایان سال ۱۴۰۲ مهلت دارند و می توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها، شناسه یکتا دریافت کنند، گفت: تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا غیرحضوری و کاملا رایگان است و فرایند انجام آن در کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام می باشد و نیاز به امضا نداشته و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور mojavez.ir صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.
وی تاکید کرد: همه افرادی که از درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) دریافت می‌کنند تحت حمایت کامل قانون قرار دارند.
هاشمی در ادامه اظهار داشت: از نظر دولت شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) کاملا دارای اعتبار قانونی است و همه مجوزهای کاغذی تا پایان سال جاری به حکم قانون باید به شناسه یکتا تبدیل شوند و مجوزهایی که به شناسه یکتا تبدیل نشوند از سال ۱۴۰۳ دچار مشکل خواهند شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران تاکید کرد: بر اساس قانون، شناسه یکتا (QRcode) همان مجوز کسب و کار است و صدور مجوز کاغذی توسط هر دستگاهی ممنوع خواهد بود.
نماینده وزیر اقتصاد در استان مازندران با بیان اینکه درخواست تمدید، اصلاح و توسعه مجوزها منوط به اخذ شناسه یکتا می‌شود بیان داشت: بر اساس اعلام مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار، امکان ثبت تمدید، اصلاح و توسعه مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها مهیا می‌شود.
هاشمی افزود: از اواخر آذرماه، همه خدمات مرتبط با مجوزها از صدور تا تمدید، اصلاح و توسعه به صورت کاملا الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان از طریق درگاه ملی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بر این اساس، بدون اخذ شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی و کاغذی موجود، امکان ثبت درخواست تمدید، اصلاح و توسعه میسر نیست؛ بنابراین ضروری است همه فعالان اقتصادی برای دریافت شناسه یکتای مجوز اقدام کنند.
*مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران در پایان اعلام نمود: متقاضیان در درگاه ملی مجوزهای کشور از تاریخ 1402.01.01 لغایت 1402.08.30 در مجموع تعداد 44516 درخواست صدور مجوز از دستگاه‌های اجرایی استان مازندران داشته‌اند که از این تعداد 23397 درخواست منجر به صدور مجوز، 13790 درخواست با عدم صدور،951 درخواست در انتظار پاسخ استعلام از دستگاه استعلام دهنده و 1963 درخواست با انصراف همراه بوده است. در بین دستگاه‌های استانی اتاق اصناف، اداره کل جهاد کشاورزی و سازمان نظام پزشکی استان به ترتیب با 22462، 3758 و 3284 مورد، بیشترین درخواست‌ها را در درگاه ملی مجوزها داشته‌اند.* 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار