کد خبر: ۱۱۴۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 01 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، بابک مومنی، افزود:‌ همزمان با سفر اخیر شهرستانی استاندار مازندران به آمل طرح ۲ منظوره پرورش ماهی در قفس و در اراضی شالیزاری با هدف افزایش بهره وری آب و زمین برای اولین بار در شهرستان آمل و با گونه ماهی سردابی قزل آلای رنگین کمان آغاز شد.

وی ادامه داد:‌ به لحاظ فنی به صورت نمونه برای اولین بار و ۲ منظوره یعنی۶ ماه اول سال کشت برنج و ۶ ماه دوم سال پرورش ماهی قزل آلا انجام می شود و برای این منظور ۶ سامانه که هر سامانه به صورت قفسهای چهارتایی کنارهم با چارچوب فلزی و تورهای پلاستیکی و با شناور هایی که جهت غذا دهی و نظارت بهم متصل شده است در زمین کشاورزی و شالیزاری در سطح ۲.۲هکتار و با تولیدی بالغ بر ۲۶ تن در سال احداث شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران گفت که در مراحل اجرای این طرح رهاسازی بیش از ۶۲ هزار قطعه ماهی بعد از برداشت برنج انجام می شود.

وی ادامه داد:‌ در سفر شهرستانی استاندار مازندران به آمل، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار به عنوان نماینده ایشان این طرح را افتتاح و بازدید کرد که مجری طرح استمهال تسهیلات سرمایه در گردش متقاضی افزایش ظرفیت را درخواست کرد.

مومنی به بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران از مزرعه ۱۰ هکتاری کشت توت فرنگی رقم "سابرینا" در روستای شیرکاج اشاره و تصریح کرد: راه اندازی این مرکز ضمن ایجاد اشتغال فصلی بیش از یک هزار نفر بیش از ۴۰۰ تن این محصول را در سال دارد.

وی میزان سرمایه گذاری این طرح را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت :‌این واحد تولیدی کشاورزی از جمله واحدهای شاخص و کارآفرین شهرستان به شمار می آید و تسهیلات با کارمزد پایین درخواست مجری این طرح است.

پرورش ماهی در اراضی شالیزاری مازندران کلید خورد

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی مازندران بازدید از شرکت گوبنه البرز در زمینه پرورش گاو شیری و آمار دام طبرستان به عنوان مرکز اصلاح نژاد گاو "سمینتال" از جمله برنامه های سفر اخیر شهرستانی استاندار مازندران به آمل بود.

وی در تشریح فعالیتهای این شرکت اعلام کرد: شرکت آمار دام طبرستان در زمینه اصلاح نژاد دامها و پرورش گاوهای هولشتاین و سیمنتال در ایران فعالیت می کند.

مومنی همچنین توضیح داد: شرکت گوبنه البرز دارای ۲۰۰ راس دام مولد نژاد سمینتال و شرکت آمارد دام طبرستان با ۱۲ مولد خالص "سیمنتال ژنومیک" از خطوط خونی مختلف در حال تولید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار