رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین از واکسیناسیون بیش از ۹۰۰۰ قلاده سگ طی ۹ ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 07 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، محسن ایمان دار اظهار کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۹ هزار و ۱۶۰ قلاده سگ علیه «بیماری هاری» واکسینه شدند که در مقایسه با زمان مشابه آن در سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: «هاری» یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که عمدتا گوشتخواران اهلی و وحشی را در گیر کرده و سایر پستانداران به صورت تصادفی و غالبا از طریق گزش و بزاق آلوده، مبتلا می‌شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: این بیماری به دلیل کشندگی بسیار بالا و وارد آوردن هزینه‌های درمانی، باعث ایجاد تلفات و خسارات اقتصادی فراوان شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ایمان دار اذعان کرد: واکسیناسیون سگ در روستا‌ها از جمله اقدامات موثر در کنترل و پیشگیری از این بیماری می‌باشند که اداره کل دامپزشکی استان قزوین نسبت به آن عزم جدی داشته و در این راستا تعداد ۴۳ نوبت مورد گوشتخوار اهلی و وحشی در گونه‌های ارزشمند دهکده طبیعت باراجین در سال جاری علیه هاری واکسینه شده اند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار