معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: در ۹ماهه نخست سال‌جاری برای ۱۷هزار و ۶۸۴نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کلاس های آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ 20 January 2024

به گزارش تابناک مازندران، اسماعیل آرامجان اظهار داشت: خدمات فرهنگی به افراد و خانواده‌های نیازمند و انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از برنامه‌های این نهاد است و در همین راستا در ۹ماهه نخست سال‌جاری برای ۱۷هزار و ۶۸۴نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کلاس های آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی برگزار شد.

 

ارائه آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی برای بیش از ۱۷ هزار مددجوی کمیته امداد مازندران  

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۵۱۷۴ نفر زن و ۲۵۱۰ نفر مرد بودند افزود: هدف از برگزاری این آموزش‌ها تلاش در جهت اصلاح سبک زندگی و اندیشه در جامعه هدف، تقویت ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام، تحکیم و بالندگی نهاد خانواده، تقویت احساس کرامت اجتماعی و برانگیختن عزت نفس و... است.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران محور این آموزش‌ها را مهارت‌های زندگی، مثبت‌اندیشی با رویکرد معنویت‌مداری، پیشگیری از اعتیاد بیان و تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار مطلقه، زوج‌های جوان، جوانان در آستانه ازدواج، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، کودکان ۴ تا ۷ سال، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، مستعدین اشتغال و خودکفایی و... از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

آرامجان گفت: در برنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد ۲۰۹۶نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات آموزشی ‌و تولید محتوای انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه، آموزش نقش اساسی و مهم در زندگی دارد گفت: برای ۹۳۷۱ نفر از جامعه هدف آموزش مهارت‌های اساسی زندگی شامل؛ عزت نفس، مهارت کنترل خشم، دوست‌یابی، خودشناسی، مقابله با استرس، حل مسئله، تصمیم‌گیری و… و همچنین برای ۲۹۴۲مستعدین اشتغال و خودکفایی آموزش‌های فرهنگ کار و تلاش و مهارت‌آموزی برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: در سال گذشته برای ۶۰۶نفر از همسران جوان تحت حمایت، آموزش‌های خاص زوج‌های جوان قبل از دریافت جهیزیه و برای ۱۳۲۰ دختر و پسر مستعد ازدواج آموزش‌های پیش از ازدواج برگزار شد.

آرامجان در مورد برگزاری دوره‌های آموزشی برای همسران جوان تحت حمایت این نهاد در استان تصریح کرد: افزایش سطح شناخت زوجین نسبت به زندگی مشترک، کسب آگاهی لازم در خصوص حقوق و تکالیف متقابل زوجین از منظر آموزه‌های دینی، شناخت احکام اولیه خانواده، آشنایی با اصول و مهارت‌های زندگی لازمه زندگی مشترک و... از اهداف این دوره‌های آموزشی بوده است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار