در مراسمی با حضور رئیس کل گمرک کشور، اولین گمرک تخصصی فرآورده های نفتی کشور در شهرک صنعتی پاسارگاد از توابع استان قزوین افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 05 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، در مراسمی که صبح امروز با حضور رضوانی فر رئیس کل گمرک کشور، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، روح الله عباسپور نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، مهدی عبدیان رییس اتاق بازرگانی قزوین، ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا و جمعی از مسوولان و مدیران واحد‌های تولیدی، اولین گمرک تخصصی فرآورده‌های نفتی کشور در شهرک صنعتی پاسارگاد از توابع شهرستان بوئین زهرا استان قزوین افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم مجید بابایی مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی پاسارگاد (چرم سازی سابق) در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: موضوع احداث نخستین گمرک تخصصی نفتی کشور در شهرک صنعتی پارسارگاد (چرم سازی سابق) از ابتدای سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی قرار گرفت و پس از بحث و کارشناسی صورت گرفته نسبت به تخصیص زمین و شروع عملیات اجرایی اقدام شد.

وی با اشاره به مزایای راه اندازی گمرک تخصصی نفتی در استان اضافه کرد: به دلیل تعداد بالای خودرو‌های حامل فرآورده‌های نفتی که باید روزانه از این شهرک تا شهر صنعتی البرز طی می‌کردند و همچنین بُعد مسافت، که از نظر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مشکل ساز می‌شد، این تصمیم اخذ و در دستور کار قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: از سوی دیگر گمرک استان قزوین ظرفیت لازم برای پذیرش تمام محصولات نفتی را نداشت لذا پاسخگویی به بخشی از این تقاضا به سایر گمرکات سپرده می‌شد، بنابراین این واگذاری‌ها روی گزارش عملکرد و وضعیت اقتصادی استان تأثیرات منفی داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی پاسارگاد (چرم سازی سابق) اذعان کرد: ۱۰ هکتار زمین برای این مجموعه در نظر گرفته شده، اما به دلیل محدودیت‌هایی که در سامانه واگذاری زمین وجود داشت مقرر شد طی سه مرحله واگذاری صورت پذیرد.

بابایی اضافه کرد: با راه اندازی گمرک تخصصی شهرک پاسارگاد، بخش نفتی گمرک قزوین به این شهرک منتقل شده و تمام شرکت‌هایی که در حوزه نفتی از گمرک شهر صنعتی البرز خدمات دریافت می‌کردند از این پس باید به گمرک نفتی شهرصنعتی پاسارگاد مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰ واحد فعال در حوزه مشتقات نفتی و روغنی در شهرک صنعتی پاسارگاد استان فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی پاسارگاد (چرم سازی سابق) در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه شهرک صنعتی پاسارگاد قدمتی حدود ۳۰ ساله دارد، نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتری از سوی مسوولین و ادارات مرتبط است تا پروژه ساماندهی با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار