امام جمعه شهر لیکک گفت:مهم ترین دغدغه های بنده در دانشگاه آزاد بهمئی، دغدغه علمی،فرهنگی و تربیتی است
کد خبر: ۱۲۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 06 November 2015
امام جمعه شهر لیکک گفت:مهم ترین دغدغه های بنده در دانشگاه آزاد بهمئی، دغدغه علمی،فرهنگی و تربیتی است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، به نقل از آوای ماغر،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بهمئی در دیدار با امام جمعه شهر لیکک راجع به مشکلات این دانشگاه بحث و گفت و گو کرد.
امام جمعه شهر لیکک در این دیدار ضمن تبریک حماسه آفرینی ملت ایران به خصوص مردم بهمئی در یوم الله 13 آبان امسال، گفت:13 آبان ماه یاد آور جانفشانی های شهدای انقلاب اسلامی است که خون خود را در راه این انقلاب دادند تا ما در شرایط حاضر راه را از بیراهه به درستی تشخیص دهیم.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با تبریک انتصاب ریاست جدید دانشگاه آزاد بهمئی، گفت:شاخص پذیرش دانشجو در مجموعه عظیم دانشگاه آزاد کشور ما بیشتر پولی است که نمی توان این شاخص را در تاثیر منفی آن بر جامعه نادیده گرفت.
افروغی با تاکید بر این نکته که قصد سیاست بازی و سیاسی کاری را ندارد ،گفت:همانطور که بیشتر مردم مشاهده می کنند، دانش آموز دیروزی که شاخص نمره بسیار پایینی داشت و به زور دروس دوره دبیرستان را قبول شد، الان به خاطر اینکه دانشگاه آزاد پول این فرد را به عنوان دانشجود از دست ندهد،به راحتی از دانشگاه آزاد ما فارغ تحصیل می شود.
وی افزود:دانشجویان فارغ تحصیل بی سواد تهدیدی جدی برای آینده کشور هستند و معلوم است کسی که با سواد بسیار کم وارد جامعه شود، حتی قادر نیست یک مجموعه کوچک را مدیریت کند.
افروغی اظهار کرد: با توجه به مشکلات زیادی که در سیستم دانشگاه آزاد کشور ما وجود دارد که باید حل شوند، بنده کار زیادی به مراکز دانشگاهی در خارج از شهرستان بهمئی ندارم اما به عنوان یک مسئول اعلام می کنم که دانشگاه آزاد در هر منطقه و دهاتی که پا گذاشت بعد از مدت کوتاهی تغییر اساسی در فرهنگ آن منطقه به سمت منفی می گذارد که نمی خواهیم این اتفاق برای شهرستان بهمئی که جامعه ای با فرهنگ اصیل و غنی است، رخ دهد.
افروغی تصریح کرد: مشکلات فرهنگی هر جامعه از مهد کودک تا دانشگاه ها شکل می گیرد و هر کدام از این مراکز فرهنگی در بروز مشکلات دخیل هستند و به همین خاطر است که بنده از بدو ورود به نحوه کار مراکز مهد کودک شهرستان حساس شدم و از این روند ایراد اساسی گرفتم.
امام جمعه شهر لیکک با تاکید بر این موضوع که دغدغه اصلی بنده در دانشگاه آزاد مرکز بهمئی دغدغه علمی،فرهنگی و تربیتی است، گفت:همه ما وظیفه داریم جلوی بروز آسیب های اجتماعی را از مهد کودک گرفته تا دبیرستان و دانشگاه ها به عنوان مراکز فرهنگی بگیریم .
افروغی گفت: بنده با توجه به ضروت، ضمن پیگیری و رصد مسائل دانشگاه آزاد مرکز بهمئی، آماده کمک به مسئولان این دانشگاه جهت رشد و توسعه فرهنگی آن می باشم .
وی گفت: دروس علوم انسانی بسیار مهم هستند و نباید در دانشگاه آزاد مرکز بهمئی مورد کم لطفی قرار گیرند، به خصوص دروس معارف باید به خوبی کار شود.
امام جمعه شهر لیکک افزود: هزینه های دانشگاه را طوری برنامه ریزی نکنید که به رشد علمی دانشجو لطمه بزند و مباحث فرهنگی به صورت قوی در دانشگاه کار شود تا خدای ناکرده مانند برخی مراکز دیگر قربانی دانشگاه آزاد نشویم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بهمئی در این دیدار با تاکید بر نقش مهم مقامات محلی در توسعه دانشگاه گفت:بدون در نظر گرفتن نقش مقامات محلی به خصوص امام جمعه،فرماندار و شهردار ما نمی توانیم جهت پیشبرد اهداف دانشگاه در شهرستان بهمئی کاری از پیش ببریم.
سید علیمحمد تقوی گفت:دانشگاه آزاد کشور در چند سال اخیر به خاطر کمبود منابع مالی، برنامه کلنگ زنی را از سیاست های خود حذف کرد و به دنبال افزایش ساخت و ساز و فضای فیزیکی نیست.
تقوی افزود: دانشگاه آزاد با توجه به کمبود منابع مالی و ضرورت تامین حقوق اعضای هیئت علمی و اساتید، در سیاست جدید خود به دنبال تعدیل نیرو در اعضای هیئت علمی و ادغام بعضی از مراکز می باشد که امیدواریم استان ما از این طرح مستثنی باشد و تمامی مراکز ما به صورت مستقل به فعالیت خودشان ادامه دهند.
وی گفت:وقتی دانشجویان ما از محیط دانش آموزی وارد دانشگاه می شوند باید احساس کنند به محیط جدیدی وارد شدند، اما با وجود گذشت 5 سال از تاسیس دانشگاه آزاد بهمئی هنوز شرایط مناسبی به عنوان یک دانشگاه که دانشجو این شرایط را احساس کند نمی بینیم؛بخش های مختلف دانشگاه ما در سه نقطه شهر لیکک واقع شدند و هنوز مکان آموزشی درست و حسابی نداریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بهمئی گفت: همانطور که در برخی محافل می شنویم ، مراکز دانشگاهی دهدشت و گچساران می خواهند که مرکز بهمئی مستقل نباشد، جهت روشن شدن افکار عمومی عرض کنم که اینطور نیست و اصلا وجود مرکز بهمئی ضرری برای دو مرکز ذکر شده ندارد که قصد حذف یا ادغام آن را داشته باشند.
تقوی افزود:همانطور که همه می دانند در صورتی که مرکز بهمئی نباشد، دانشجوی ما ترجیح می دهد در مراکز امیدیه و یا بهبهان ادامه تحصیل بدهد و در چنین شرایطی عملا دانشجوی بهمئی مراکز استان کهگیلویه و بویراحمد را انتخاب نمی کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بهمئی در پایان با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی بنده ساختمان مناسب دانشگاه است،گفت: دیدگاه استاندار و رئیس دانشگاه آزاد استان نسبت به توسعه مرکز بهمئی باز است و در این زمینه با آنها رایزنی های داشتم که امیدوارم اگر بحث کلنگ زنی ساختمان مرکز بهمئی در شرایط کنونی امکان پذیر نباشد، حداقل بتوانیم یک ساختمان مناسب خرید کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
نظرات آقا ی تقوی نشانه از درک خوب از شرایط دانشگاه آزاد و منطقه می باشد .
لیکک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
در مورد ریاست دانشگاه آزاد بهمئی باید زودتر اقدام می شد . تا حالا رسیدگی نشد حالا که دانشگاه آزاد در حال جمع کردن مراکز و واحدها زیان ده است دیگه آقا ی تقوی حتی با تجربه اداری و مالی نوش داروی بعد از مرگ سهراب . مشکل باند بازی وگرنه یکی در این پنج سال می پرسید چرا ؟
دانشجو دانشگاه لیکک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
سلام هنوز هم وقت هست آگه آقا ی تقوی بتواند دانشگاه بهمئی را با همکاری مقامات محلی حداقل درقا لب یک دانشکده در خود بهمئی زیر نظردهدشت حفظ کند باز هزینه ی تحصیل این مردم محروم زیاد نمی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار