جانباز قطع نخاعی ایلامی با انتقاد از پرداخت نشدن حقوق جانبازی، خواستار اجرای نص صریح قانون در این ارتباط از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.
کد خبر: ۱۲۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 09 November 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام، شیرزاد فتاحی گفت: جانباز 70 درصد قطع نخاعی هستم و سال 1389 با 30 سال سابقه خدمت در دانشگاه علوم پزشکی ایلام بازنشسته شدم، اما تنها حقوق بازنشستگی دریافت می کنم.
وی اظهار کرد: بر اساس قانون، دریافت حقوق از بابت استخدام رسمی و غیر رسمی، حقوق بازنشستگی و وظیفه و مستمری موجب قطع حقوق و دریافتی های جانبازان و مستمری بگیران شهدا، مفقودان، اسرا و آزادگان از بابت وضعیت جانبازی، شهادت، مفقودالاثر بودن یا اسارت نیست ولی با وجود ارائه مدارک و پیگیری های فراوان تاکنون موفق به دریافت حقوق جانبازی از بنیاد شهید و امور ایثارگران نشده ام.
فتاحی با تاکید بر اینکه حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان از کار افتاده کلی در صورت اشتغال در دستگاه های دیگر، موجب نقض قانون پرداخت حقوق جانبازی نمی شود، خواستار برقراری حالت اشتغال (حقوق جانبازی) خود مطابق قانون شد.
وی گفت: متاسفانه این قانون (پرداخت حقوق جانبازی) تنها برای جانبازان شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرا می شود و بقیه جانبازان شاغل در دستگاه های اجرایی مشمول این قانون نشده اند.
فتاحی با بیان اینکه در صورتیکه جانباز نبودم نیز به دلیل 30 سال سابقه کار مشمول دریافت حقوق بازنشستگی عادی بودم، ادامه داد: جانبازی علاوه بر مشکلات جسمی و روحی، هزینه های زیادی بر زندگی ام تحمیل کرده در حالیکه هیچگونه حقوق و مزایایی از این بایت به من پرداخت نمی شود.
وی اظهار کرد: مسئولان بنیاد شهید استان ایلام با نظر مساعد پیگیر رفع مشکل امثال من هستند اما اجرای این طرح از دست آنها خارج است بنابراین از مسئولان سازمان بنیاد شهید درخواست کمک و همکاری دارم.
وی یادآور شد: در صورتی که به خواسته های قانونی ام توجه نشود برای پیگیری موضوع به بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مراجعه کرده و خواستار اجرای قانون در مورد خود و دیگران جانبازان مشمول خواهم شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در این ارتباط می گوید: با توجه به مواد قانونی و استدلال انجام شده، درخواست این جانباز قطع نخاعی منطقی است اما رفع مشکل وی از توان استان خارج است.
سلیمان رستمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل و مساله این جانباز جزء موارد خاص است و باید شخصا با مراجعه به سازمان مرکزی بنیاد شهید، مسئولان مربوطه را مجاب کند ضمن اینکه از طرف استان نیز مکاتبه هایی در این خصوص انجام شده است.
وی ادامه داد: هزینه زندگی جانبازان قطع نخاعی بسیار بالاست و اعتقاد داریم هیچ جانبازی نباید دغدغه مالی داشته باشد اما متاسفانه تصمیم گیری در این مورد از عهده استان خارج است.
رستمیان ابراز امیدواری کرد با همکاری و هماهنگی مسئولان سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، مشکل این جانباز و دیگر کسانی که با مشکلاتی مشابه مواجه هستند، حل شود.
50 هزار نفر در استان ایلام از جامعه ایثارگران هستند.
استان ایلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 700 شهید، نزدیک به 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم کرده است.  / ز
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار