پیکر مطهر دو شهید قزوینی «سعید بنایی» و «عین الله کلهر» پس از سال‌ها در اسفندماه سال جاری شناسایی شد و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در زادگاهشان تشییع خواهند شد.
کد خبر: ۱۹۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 08 March 2016
به گزارش تابناک از قزوین مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین با اعلام این خبر، گفت: در جریان عملیات تفحص کمیته جستجوی مفقودین در منطقه فاو و ام‌الرصاص، پیکر پاک شهیدان سعید بنایی و عین الله کلهر از شهدای استان قزوین که در عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۴ و در منطقه فاو و جزیره ام الرصاص مفقود شده بودند، پس از ۳۰ و ۲۹ سال شناسایی شدند.

وی بیان کرد: شهید سعید بنایی به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت و بیست و سوم بهمن ۱۳۶۴، در فاو عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامده بود و دیگر شهید شناسایی شده قزوینی، شهید عین الله کلهر از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین ادامه داد: پیکر این دو شهید توسط تیم تفحص شناسایی و به معراج‌الشهدا منتقل و با توجه به آزمایش دی. ان. ای خانواده شهدا، مشخص شد پیکر مطهر متعلق به شهید عین‌الله کلهر و شهید سعید بنایی است.

گفتنی است، مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهیدان عین‌الله کلهر و سعید بنایی، روز یکشنبه ۲۳ اسفند‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قزوین و شهرک مدرس بویین‌زهرا برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار