نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دین اسلام ترکیب حکیمانه قرآن و اهل‌بیت (ع) است و نیازمندیم با بهره‌گیری از آن‌ها خودمان را پاک و معطر کنیم.
کد خبر: ۲۱۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 12 April 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در بازدید از مدرسه علمیه صالحیه قزوین با تقدیر از اقدامات خوب مدیران این مدرسه و مسئولان استان قزوین در بازسازی و مرمت مدرسه صالحیه، اظهار کرد: زمانی راه‌اندازی این مجموعه ارزشمند و با برکت برای ما آرزو بود، اما خوشبختانه مدیران فعلی دغدغه‌مند هستند و به کارها سرعت بخشیده‌اند.

وی تصریح کرد: در جلساتی که در گذشته در خصوص راه‌اندازی مدرسه صالحیه با مسئولان داشتیم، تأکید کردم که حضور طلبه‌ها مایه برکت است و استقرار آن‌ها به بازسازی کامل این مجموعه سرعت خواهد بخشید و امروز شاهد هستیم که این اتفاق افتاده است.

امام جمعه قزوین دنیاگریزی را لازمه کار طلبگی دانست و تأکید کرد: انبیاء و اولیاء الهی بیشترین استفاده را از دنیا بردند و کسی که وارد جرگه طلبگی شده، باید از دنیا فاصله بگیرد و اعتقاد داشته باشد که خداوند کارها را درست و مشکلات را برطرف می‌کند.

عابدینی یادآور شد: باید قدرشناس زحمات و تلاش‌هایی که حضرات آیات باریک‌بین و شالی برای حوزه‌های علمیه کشیده‌اند باشیم و مقام کسانی که این مجموعه‌های عظیم را وقف ترویج مبانی دینی کرده‌اند را گرامی بداریم.

این مسئول اظهار کرد: طلبه باید دلی معطر و پاک داشته باشد و تلاش کند تا گناهانی که به ظاهر کوچک هم می‌رسند را نیز انجام ندهد زیرا ممکن است همان گناه موجب قهر خدای متعال و زمینه‌های گناه‌های بزرگ‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: مایه‌های اصلی و معرفتی خدمت به مردم، طهارت و پاکی است و باید بدانیم که با روی آوردن به این دو اصل کار ما اثرگذار می‌شود؛ در غیر این صورت چیزی نصیبمان نمی‌شود.

عابدینی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه‌های علمیه، تأکید کرد: حوزه‌های انقلابی مورد تأکید رهبری است و باید تلاش کنیم تا روح انقلابی در مدارس علمیه بیش از پیش تبیین و ترویج شود.

حجت‌الاسلام میثم درگاهی، مدیر مدرسه صالحیه قزوین نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرد و گفت: با وجود مشکلات مالی برای بازسازی و مرمت‌ها، کار را شروع کردیم و خوشبختانه کار به خوبی جلو رفته و در حال حاضر زیر نظر میراث ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 70 طلبه در مدرسه صالحیه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: از ابتدای مرداد 10 حجره جدید راه‌اندازی کردیم و شرایط جذب 40 طلبه به وجود آمده است.

مدیر مدرسه صالحیه قزوین ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار فاز بعدی این مجموعه را می‌توانیم راه‌اندازی کنیم که در آن 20 حجره به بهره‌برداری می‌رسد و توانایی تحصیل 80 طلبه دیگر نیز فراهم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار