در آستانه نهم اردیبهشت سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) رهبر و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی درخصوص تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا مسئولین شهر دانسفهان و بويين‌زهرا با صدور پیامی فرا رسیدن این روز را تبریک گفتند.
کد خبر: ۲۲۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 28 April 2016
به گزارش تابناک از قزوین، امام جمعه و شهردار دانسفهان در پیام مشترکی فرا رسیدن این روز را تبريك گفتند. در بخشی از این پیام آمده است:
بر آمدن خورشید فروزان شوراها از بلندای قله های عمران و آبادانی شهر و روستا قانون پویا و متمدنی بود که در کشور عزیزمان اجرایی شد و بارقه امید را در دل مردم روشن و منور ساخت، زیرا در پرتو این قانون است که سرنوشت مردم به دست خودشان رقم میخورد لذا سالروز شوراها را به همه عزیزان عضو شورای اسلامی شهر و روستا به ویژه خدمتگزاران صدیق شورای اسلامی شهرمان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
 محمد قموشی رامندی، رئیس شورای  شهرستان بویین زهرا نيز در پیامی فرا رسیدن این روز را تبریک گفت. همچنین در بخشی از این پیام آمده است:
اداره جامعه با رأی مردم، جمهوریت نظام را عینیت بخشیده، برگزاری انتخابات های متعدد در طول عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی و انتخاب مستقیم و غیرمستقیم تمامی مسوولین کشور، توسط مردم از ولی‌امرمسلمین، رییس‌ جمهور، مجلس شورای اسلامی تا شوراهای اسلامی کشور همه و همه اهتمام جمهوری اسلامی را بر جمهوریت نظام نشان می‌دهد و البته همه انتخابات و انتخاب‌ها به شرط اسلامی‌بودن حرکت، دارای مشروعیت خواهد بود.
در بین نهادهای انتخابی برآمده از انقلاب اسلامی، شوراهای اسلامی کشور جایگاه خاصی دارند، زیرا وسیع‌ترین، گسترده‌ترین و مردمی‌ترین بُعد مردم‌سالاری دینی را عینی ساخته‌اند، از اقصی‌نقاط روستایی کشور تا مرکز، مشتمل بر شوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و عالی‌ استان‌ها بالغ بر ۳۶هزار شورا و ۱۱۰هزار عضو که در برگیرنده منتخبین اقشار مختلف اجتماعی، شغلی، قومیتی، جنسیتی، جوان، میانسال وبزرگسال بوده و تنوع وسیعی از طیف‌های مختلف جامعه را در عرصه ای به پهنای کشور گردهم آورده است. این ظرفیت ناب استواری پایه‌های مردمی جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.
هدف برجسته این سازمان عظیم و وسیع مردمی فقط خدمت به مردم ازطریق درک مشکلات و نیازهای آنان در صحنه و در تعامل با مردم است. خوشبختانه علی‌رغم وجود پاره‌ای مشکلات، این نهاد مقدس در عمر کوتاه خود (چهار دوره عمل) خدمات وسیعی را به مردم عرضه داشته که با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست و تبلور عینی آن از تهران تا آخرین و دورترین روستاهای کشور، همه‌جا توسط مردم قابل لمس است.
همین‌جا لازم می‌دانم که سالروز شوراها را به تمامی شوراییان شهرستان و  همشهریان عزیزتبریک و تهنیت بگویم و از خداوند عزیز و منان توفیق خدمت بهتر و بیشتر را به مردم عزیز خواستار باشم و از شوراییان، همکاران عزیزم تقاضا داشته باشم که در زمان باقیمانده از این دوره اولویت های زیر را بیشتروجهه همت قرار دهند:
۱-در زمان باقیمانده نسبت به تکمیل و اتمام برنامه‌های پیش‌بینی‌شده با نظارت دقیق‌تر بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدام نمایند.
۲-گزارش جامع و دقیقی از عملکرد خود را به مردم و به طرق مختلف با استفاده از تریبون‌های رسمی و غیررسمی عرضه کنند، زیرا این امر بهترین تبلیغ برای حضور فعال‌تر مردم در انتخابات آتی شوراها خواهد بود.
۳-با بررسی میدانی به آسیب‌شناسی عملکرد شوراها پرداخته، مجموعه ضعف‌ها، قوت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهایی را که شوراها با آن مواجه بوده‌اند رصد کرده و تنظیم نموده، تا به عنوان هدیه‌ای باارزش در اختیار دوره آتی شوراها قرار گیرد.
۴-به ویژه همت مضاعف ما شوراییان، باید بتواند در اجرایی‌کردن نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری (اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل ) به فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات وطنی، حمایت از نیروی کار ایرانی و جذب سرمایه‌هابیانجامد.
برچسب ها: دانسفهان ، قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار