استاندار قزوین از پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به 400 واحد صنعتی در استان برای رفع مشکلات اقتصادی خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 16 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فریدون همتی در جلسه شورای اداری استان قزوین که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با تأکید بر عدم بخشی نگیری مدیران استان در اجرای برنامه‌ها اظهار کرد: بخشی نگری زمینه ساز تنزل در امور و مانعی برای دستیابی به اهداف اقتصادی خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدیران دارای وظایف سازمانی و حاکمیتی هستند، این دو وظیفه را مکمل یکدیگر دانسته و ادامه داد: هم افزایی با سایر دستگاه ها به مانند یک بدن جزو وظایف حاکمیتی مدیران به شمار می ‌آید.
استاندار قزوین با بیان اینکه دولت از تمام توان خود برای برطف کردن مشکلات اقتصادی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی استفاده میکند، بیان کرد: این تلاش باید در تمام بدنه دولت و مسئولین وجود داشته باشد و به طور جدی دنبال شود.
وی از تشکیل 12 کارگروه اقتصادی در استان برای رصد کامل فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در سطح استان قزوین خبر داد و بیان کرد: همه مدیران باید با تعامل با مرکز نسبت به حمایت از سرمایه گذاران در استان و همچنین عملیاتی کردن طرح های آنان اقدام کنند.
همتی با اشاره به پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی دولت به واحدهای دارای مشکلات اقتصادی بیان کرد: در استان قزوین 400 واحد تولیدی دارای مشکلات اقتصادی میتوانند از محل این تسهیلات استفاده کنند.
این مسئول بیان کرد: همچنین از سوی معاون اول رئیس جمهوری برای اعطای تسهیلات به 350 واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد نیز مجوز دریافت شده است.
وی مجددا با اشاره به هدفگذاری استان برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی، تأکید کرد: همه بخش ها اعم از خصوصی و دولتی برای تحقق این فرصت باید پای میدان آمده و اقدام کنند.
همتی افزود: برخی گزارش ها از ایجاد 3 هزار و 200 شغل در سه ماهه نخست در سطح استان قزوین حکایت دارد.
استاندار قزوین با اشاره به مشکلات آبی استان قزوین ادامه داد: سالانه 800 میلیون متر مکعب از منابع آبی استان تضعیف می شود  که 470 میلیون متر مکعب آن مربوط به چاه های غیرمجاز و سایر منابع زیرزمینی است.
وی با بیان اینکه برای بهینه سازی آب در بخش کشاورزی نیازمند ورود بخش خصوصی در کنار دولت و کمک بخش خصوصی هستیم عنوان کرد: اجرای روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی استان را نیازمند 25 هزار میلیارد ریال اعتبار دانست و با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت دولت در این رابطه سالانه توان پرداخت 200 تا 300 میلیارد ریال را دارد
همتی تکمیل و  استفاده از سد طالقان و همچین سدهای بالاخانلو و نهب را یکی از مهم ترین راه های حل بحران آب شرب در استان دانست و ابراز امیدواری کرد با تحقق منابع مالی شاهد تکمیل این پروزه ها در استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار