استاندار قزوین خواستار شفافیت بیشتر در ارائه آمار عملکرد بانک های استان قزوین از جمله در ارائه میزان منابع و مصارف و مقدار تسهیلات به بخش های مختلف شد.
کد خبر: ۲۴۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 21 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  ایرنا، فریدون همتی دوشنبه شب در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین افزود: اگر شفافیت و جزئیات لازم در آمارهای بانکی وجود داشته باشد، بهتر می توان برای رشد و توسعه استان و کمک به طرح های مختلف برنامه ریزی کرد.
استاندار قزوین با تاکید بر اینکه آمارهای بانکی باید ملموس باشد، اظهارکرد: آمارها حکایت می کند که تسهیلات به واحدها و طرح های تولیدی تزریق شده و مشکلات آنها حل شده است، اما در واقعیت این طور نیست.
همتی با اشاره به نقش بانک ها در رشد و توسعه اقتصاد هر کشور، گفت: بانک ها با جمع آوری پول و توزیع آن متناسب با چارچوب ها و سیاست های اقتصادی کشور، به کمک سرمایه گذاری در حوزه های مختلف شتافته و موجب رونق در کار و تولید می شوند.
وی اظهارکرد: باید با جزئیات کامل بدانیم که میزان منابع و مصارف بانک های استان چه میزان بوده و کدام بانک ها سقف تسهیلات خود را پر کرده اند تا بتوانیم تصمیم گیری بهتری در رابطه با استفاده بهتر از اعتبار بانک ها برای کمک به طرح های استان که در نهایت به سود سیستم بانکی نیز ختم می شود، داشته باشیم.
همتی رونق اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی جدید را از سیاست های مهم دولت برشمرد و گفت: بر این اساس از همه مدیران می خواهیم در این رابطه به طور جدی پای کار آیند.
استاندار قزوین ادامه داد: هنوز آمار دقیقی از وضعیت بازار کار در استان وجود ندارد که این موضوع مایه تاسف است.
نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهارکرد: تعریف دقیق و درستی از فرصت شغلی و شغل هنوز نداریم و باید با استفاده از دیدگاه کارشناسان حوزه اشتغال در این رابطه یک بازتعریف مناسب داشته باشیم.
همتی با اشاره به هدف گذاری برای ایجاد 20 هزار شغل در سال جاری در استان، گفت: از همه مدیران می خواهیم به جای پرداختن به آمارها، به دنبال تحقق اشتغال پیش بینی شده در حوزه خود باشند.
وی تاکید کرد: هر دستگاه و نهادی که در رابطه با حوزه اشتغال همراهی و همکاری لازم را نداشته باشد، باید معرفی و با مدیر و یا کارشناسان آن برخورد شود.
استاندار قزوین در ادامه خواستار رونق اشتغال در حوزه گردشگری با توسعه کارگاه های تولید صنایع دستی در نقاط مختلف استان بویژه روستاها و ایجاد مراکز عرضه و فروش این محصولات شد و گفت: در این زمینه باید شاهد یک نهضت عملیاتی باشیم.
همتی همچنین از توقف ساخت برخی از طرح های گردشگری از جمله یکی از هتل های در حال احداث قزوین به شدت انتقاد کرد و گفت: وضعیت ساخت هتل ها یک بار برای همیشه باید حل شود و اگر قرار بر این است که توافق ها و تعهدهای صورت گرفته و اجرا نشود دیگر هیچ همکاری بین استانداری و نهادهای مربوطه وجود نخواهد داشت.
وی اظهارکرد: سرمایه گذاران هتل ها متعهد شده اند در صورت همکاری دولت این طرح ها را به سرانجام رسانده و تکمیل کنند بنابراین شهرداری و هر مجمموعه دیگر نباید روند کار را متوقف کرده و سرمایه گذار پشیمان شود.
استاندار قزوین در پایان هشدار داد: اگر وضعیت هتل های در دست ساخت در استان ظرف هفته آینده مشخص نشده و روند اجرایی برقرار نشود، با مدیران کم کار و کم توجه برخورد می کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار