مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قزوین گفت: امیدواریم طرح پیشنهادی تشکیل مرکز ملاقات فرزندان طلاق و حضانت آنها در استان قزوین را بتوانیم با مشارکت دستگاه‌ها و مسؤولان ذیربط به مرحله اجرا رسانده و به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر: ۲۵۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 26 June 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد در جلسه موضوع بررسی و تصویب طرح پیشنهادی تشکیل مرکز ملاقات فرزندان طلاق و حضانت آنها در استان قزوین که با همکاری اداره‌کل بهزیستی این استان و دادگستری کل استان قزوین ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این طرح مهم و بسیار مناسبی بوده که امید است در این جلسه تصمیمات خوبی در این راستا اتخاذ شود.

وی ادامه داد: امیدواریم طرح پیشنهادی تشکیل مرکز ملاقات فرزندان طلاق و حضانت آنها در استان قزوین را بتوانیم با مشارکت دستگاه‌ها و مسؤولان ذیربط به مرحله اجرا رسانده و در سال جاری نیز به بهره‌برداری برسانیم، چراکه آسیب‌های اجتماعی بحث دامنه‌دار و به هم پیوسته‌ای دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قزوین مطرح کرد: موضوع طلاق یکی از جدی‌ترین و مهم‌ترین مباحث در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و جامعه به ویژه کودکان و فرزندان طلاق در حال حاضر از این موضوع رنج می‌برند.

وزیری‌نژاد ادامه داد: تلاش ما بر این است که رنج کودکان و فرزندان طلاق فقط همان موضوع طلاق و دوری از پدر و مادر باشد و مشکلات دیگر موجب افزوده شدن رنجی به رنج‌های آنها نباشد.

این مسؤول با بیان اینکه یکی از مشکلات فرزندان طلاق مربوط به ارتباط بعد از طلاق با اولیای خود است، ادامه داد: در حال حاضر این قرار ملاقات‌ها در فضاهای نیروی انتظامی، دادگاه‌ها و پاسگاه‌ها است و دیدارهایی که در این محیط‌ها صورت می‌گیرد مناسب و جالب نیست که این امر موجب آسیب به کودکان طلاق می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قزوین بیان کرد: این موضوع که کودک طلاق برای دیدن اولیای خود وارد فضایی می‌شود که فضای مناسبی نیست، برای کودک از لحاظ روحی نمی‌تواند فضای مناسبی باشد.

وزیری‌نژاد یادآور شد: امید است که طرح پیشنهادی ملاقات کودکان طلاق با اولیای ‌آنها در فضای دور از دستگاه‌های قضایی و زیرمجموعه آن که مطرح شده است، بتوانیم به یک جمع‌بندی و نتیجه مطلوبی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک و همیاری مسؤولان و مجموعه دستگاه‌ها بتوانیم مرکز خوبی را فراهم کنیم تا فرزندان در این مرکز بتوانند اولیای خود را ملاقات کرده و آسیب‌های روحی این کودکان را به حداقل برسانیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار