کد خبر: ۲۶۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 21 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، استان قزوین در هفته ای که گذشت ، هفته ای پر خبری را طی کرد. هر چند به مانند همیشه عمده اخبار دارای اهمیت استان  قزوین سیاسی بود اما شکایت معاون فرهنگی دانشگاه امام از سه تشکل دانشجویی و گفتگوی اختصاصی استاندار با تابناک قزوین که در آن روند انتصابات را مطرح کرد از مهم ترین اخبار هفته بود.
برخورد با سه تشکل دانشجویی به جرم صدور بیانیه انتقادآمیز نسبت به دولت
 یکی از مهم ترین خبرهایی که در هفته جاری در سطح کشور از استان قزوین به گوش رسید، شکایت معاون فرهنگی دانشگاه امام خمینی(ره) از سه تشکل دانشجویی بود.
حسامی فر در این نامه با اشاره به تداوم بیانیه تشکل های دانشجویی بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی بر علیه دولت در نماز جمعه با عنوان « تسلط حرامیان بر خان طومان، بی آبرویی معتمدان بر مستکبران » از این تشکل ها شکایت کرده و در خواست برخورد مطابق قانون را داشته است.
وی هم چنین متهم کردن دولت یازدهم به اعتماد امریکا و استفاده از علامت تعجب مکرر برای دولت را از مصادیق توهین به دولت بر شمرده و عنوان کرده است: القای نا امیدی نسبت به دولت با استفاده مکرر از این تعبیر که به احتمال قریب به یقین این دولت اولین دوت چهارساله این است و متهم کردن دولت به منحرف کردن افکار عمومی را از دیگر توهین های این تشکل ها بر شمرده است.
حسامی فر همچنین در این نامه القای نا امیدی کامل نسبت به برجام به عنوان امری که موضع نظام را نشان میدهد و همچنین متهم کردن دولت به نقض خطوط قرمز و پایمال کردن خطوط هسته ای ، استفاده ازاین تعبیر ساختار شکنانه و محرک آشوب « این هشدار کاملا جدی است » و استفاده از تعبیرات توهین آمیز « افتضاحات بی شمار » و « ناکامی های بسیار » برای دولت را توهین دانسته و از ریاست دانشگاه درخواست برخورد مطابق قانون داشته است.
هیچ دستگاه اجرایی در استان قزوین حق ندارد مانع تولید شود
همتی استاندار قزوین اما عصر شنبه در بیست و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گفت: دولت در شرایط ویژه ای قرار دارد و با مشکلات اقتصادی و مالی موجود از بخش دولتی و خصوصی انتظار داریم با درک شرایط موجود با تعامل منطقی برای حل مسائل تلاش کنند.
وی بیان کرد: باید برای ایجاد رونق درفضای کسب و کار تلاش کنیم و هنگامی که یک مفاصه حساب می تواندبه تولیدآسیب بزند باید دراستان تدبیر کنیم و با اختیارات استانی نگذاریم بر مشکلات تولیدکنندگان اضافه شود.
این مسئول اضافه کرد: اگر واحدی بدهی مالیاتی، بیمه ای و بانکی دارد و دستگاهی برای دریافت مطالبات خود تصمیم به اعمال قانون و یا مصوباتی کرده که موجب تعطیلی و یا توقف تولید شود مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و تاکید داریم این موارد در ستاد تسهیل به استانداری اعلام شود تا ما تصمیم بگیریم.
همتی گفت: با همه اختیارات خود پیگیر رفع موانع کسب و کار، تولید و کمک به اشتغال هستیم و اجازه نمی دهیم مشکلات تولیدکنندگان در این شرایط بیشتر شود.
استاندار قزوین با اشاره به مشکل توزیع شیر در استان و مشکلات خرید این محصول گفت: باید ک کارخانه بزرگ شیر در استان راه اندازی کنیم تا ضمن خرید همه شیرهای تولیدی نسبت به تامین نیاز آینده استان وکشور با شیوه ای اصولی گام برداریم.
گفته‌ها درباره صلاحیت کاندیداهای انتخابات ۹۶ شایعه و گمانه‌زنی است
اما اظهار نظرها در مورد رد یا صلاحیت یک کاندیدای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری یکی از مباحث پر بحث این هفته در سطح کشور بود.
عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود شورای نگهبان با جناح خاصی مدارا می‌کند، گفت: عملکرد شورای نگهبان خلاف این را نشان می‌دهد، اگر انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را بررسی کنید، مشخص می‌شود که شورای نگهبان نگاه سیاسی و جناحی ندارد اما قطعا باید شورای نگهبان در تمامی انتخابات بی‌طرف باشد و درباره برخی موضع‌گیری‌ها نیز به اعضای شورا تذکر داده شده است.
کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آتی در سال آینده گفت: تمام گفته‌ها گمانه‌زنی است.
وی با تاکید بر اینکه تمام گفته‌ها شایعه است، تصریح کرد: ملاک تایید صلاحیت‌ها رفتار کاندیداها تا زمان ثبت‌نام است و شورای نگهبان تا زمان انتخابات نه نظری دارد و نه نظر خود را اعلام می‌کند و نه می‌تواند اظهارنظری داشته باشد.
هر تغییری که به نفع مردم باشد انجام خواهم داد/ به جای تمرکز بر روی افراد، از من کار بخواهید
اما یکی از پرحاشیه ترین اخبار این هفته، صحبتهای استاندار در شورای اداری و تذکر به تعدادی از مدیران و معاونین خود بود. همتی گویا در جلسه شورای اداری به معاونین و تعدادی از مدیران کال خود تذکر داده بود و از عملکرد آنان نیز ابراز نارضایتی کرده بود
این تذکر زمینه ای را برای برخی افراد فراهم کرد تا با جریان سازی سعی کنند نظر استاندار را تعمیم دهند اما همتی دو روز بعد از این سخنرانی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری تابناک به قول خود از فرصت استفاده کرد و روند تغییرات در استان را تشریح کرد.
فریدون همتی، استاندار قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تابناک استان قزوین با اشاره به روند تغییر مدیران در استان قزوین اظهار کرد: هر تغییری که به نفع مردم باشد انجام خواهم داد.
وی افزود: وظیفه دارم هر تغییری را که حس کنم به سود مردم است و می تواند اهداف دولت تدبیر و امید را بهتر اجرایی کند انجام بدهم و اگر در برابر آن کوتاهی کنم باید پاسخگوی خدای متعال، وجدان عمومی و دولت محترم باشم.
همتی با اشاره به گلایه های خود از برخی مدیران و معاونین استانداری بیان کرد: برخی اوقات گلایه‌ها برای ایجاد دغدغه در بین مدیران و شتاب بخشی بیشتر به آنها است ولی اگر به این نتیجه برسم که تغییر لازم است حتما آن را اجرایی میکنم.
وی با اشاره به برخی گلایه‌ها در رابطه با انتصابات در استان قزوین تصریح کرد: برای تمامی اقشار، گروه‌ها و صاحب‌نظرانی که بر روی انتصابات و بکارگیری افراد حساسیت خاص نشان میدهند احترام قائلم اما باید از این فرصت استفاده کنم و نکاتی را برای روشنگری بیان کنم.
همتی خاطرنشان کرد: درخواست و تقاضای من از همه گروه ها، شخصیت ها و افراد دارای تریبون در استان این است که به جای حساسیت بر روی افراد، از من کار بخواهید.
همتی ادامه داد: انتظار من از بزرگان، افراد دارای تریبون،  نخبگان، شخصیت ها، تشکل ها و گروه های استان این است که به جای حساسیت روی افراد، نگاه های خود را به سمت کار و خدمت به مردم سوق دهند .
وی عنوان کرد: شرایط و ویژگی استان قزوین به گونه ای است که ما در استان مدیر بومی و غیر بومی نداریم و آنچه برای مردم در اولویت خواهد بود خدمت است.
این مسئول در پایان با بیان اینکه جایگاه و سطح استان قزوین، جایگاه پایتخت است و در پایتخت چیزی به نام بومی و غیر بومی نداریم، یادآور شد:  سطح و جایگاه استان قزوین بالا است و باید مثل پایتخت شایستگان را از همه جا شناسایی کرده و بکار بگیریم تا به نظام دولت و ملت خدمت بهتری عرضه کنیم.
شعر پر ماجرای دلخوش و واکنش تند نماینده قزوین/ دلخوش : منظورم داوود محمدی قزوین نبود
اما قزوین در مجلس هم این هفته خبر ساز شد. در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی شعرخوانی دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در رابطه با برجام ، حاشیه ساز شد و صدای داوود محمدی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین را نیز در آورد.
وی در این جلسه در واکنش به موضع آمریکا و شورای امنیت درباره اجرای برجام در ایران،  شعر عجیبی را در صحن علنی مجلس خواند .
این نماینده مجلس در شعر خود بیان کرد « هر کس که به ولایت علی بدبین است؛ درمان و علاج او همین شهر (اقای داوود محمدی) است » .
اما این پایان ماجرا نبود. این اشعار باعث شد تا داوود محمدی در اعتراض به دلخوش با ارسال نامه ای به هیئت رئیسه مجلس اعتراض خود را به نمایندگی از مردم قزوین اعلام کند.
وی در صحن علنی مجلس به اظهارات  دلخوش نماینده صومعه سرا که در قالب طنز با استفاده از ادبیات نامناسب شان مردم قزوین را مورد خدشه قرار داده بود اعتراض کرد و در نامه ای کتبی به هیات رییسه به کارگیری این نوع ادبیات را دون شان نمایندگی و موجب وهن مجلس و  عدم مراعات جایگاه رفیع مردم با فرهنگ و شهیدپرور قزوین دانسته و خواستار تذکر جدی از سوی هیات رییسه به ایشان شد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پست اینستاگرامی خود نیز به این حرکت دلخوش اعتراض کرد. وی در این پست گفت: امروز و در صحن علنی مجلس،آقای دلخوش نماینده صومعه سرا در بیان مطلب خود و در قالب طنز با استفاده از ادبیات نامناسب شان مردم قزوین را مورد خدشه قرار داده بود که اینجانب بلافاصله مراتب اعتراض خود را به نمایندگی از مردم شریف قزوین و فرهیختگان تاریخ قزوین به هیات رییسه اعلام کرده و در نامه ای کتبی به هیات رییسه به کارگیری این نوع ادبیات را دون شان نمایندگی و موجب وهن مجلس و عدم مراعات جایگاه رفیع مردم با فرهنگ و شهیدپرور قزوین اعلام کردم و خواستار تذکر جدی از سوی هیات رییسه به ایشان شدم.قطعا در هیچ مقطع زمانی و مکانی نباید شاهد توهین حتی در قالب طنز به مردم عزیز هر نقطه از کشورمان و  و قومیتهای بزرگوار ایران اسلامیمان باشیم.
اما دلخوش پس از این خبر در مصاحبه ای با خبر آن لاین به صورت عجیبی این گفته خود را تکذیب کرده و آن را تغییر داد.
وی در این مصاحبه عنوان کرد: ما همه جا شعر مي خوانیم و قصد مزاح است. كسي هم به من اعتراضي نكرده است. اصلا منظور من داوود محمدي نماينده قزوين نبود، منظورم دوستم در گيلان خودمان بود.
حقوق آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام شد
حقوق آیت الله هاشمی هم یکی از مهم ترین اخبار این هفته در سطح کشور بود  و رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حقوق آیت الله هاشمی رفسنجانی را اعلام کرد.
محمد هاشمی  رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای اعلام رقم دقیق حقوق رییس تشخیص مصلح نظام باید لیست های حقوق مجمع را نگاه کنم، اما آنچه به خاطر دارم حقوق ایشان 7 میلیون تومان است،که این رقم مربوط به آخرین دریافتی ایشان بود که بنده دیده ام. فکر می کنم اگر تغییری هم از آن زمان صورت گرفته باشد، قطعا مجموع دریافتی آقای هاشمی زیر ده میلیون تومان است.



برچسب ها: بسته خبری ، قزوین ، تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار