در آئین تجلیل از خبرنگاران استان بیان شد
استاندار:در استان ما خبرنگاران جوانی کار می کنند که با همین سایت های محلی کمک شایانی به مدیران در جهت تصمیم گیری و تصمیم سازی و حل مشکلات می کنند.
کد خبر: ۲۷۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 08 August 2016
مدیر کل ارشاد کهگیلویه وبویراحمد در آئین تجلیل از خبرنگاران استان از استاندار خواست نسبت به خطاها و اشتباهات خبرنگاران از مدیران بخواهد که چشم پوشی کرده تا خبرنگاران بتوانند با فراغت به کار نقد خود بپردازند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،در این آئین که با حضور استاندار و معاونین و برخی مدیران کل و با حضور خبرنگاران فعال استان برگزار شد،دهبانی پور به برخی مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و گفت: من در سال گذشته در خصوص لزوم ساماندهی سایت های خبری در حضور استاندار و نمایندگان تاکید داشتم که باعث برخی واکنش ها شد اما حالا بسیار خوشحالیم که اعلام کنیم پس از اجرای این طرح سایت های مجوز دار استان از 13 سایت به 37 سایت رسیده اند.
بیمه خبرنگاران در یارانه رسانه ها دیده می شود/رسانه های ما جلوتر از بسیاری از استان ها هستند
وی در خصوص ساماندهی بحث آگهی ها گفت: ما از مدیران خواستیم که از این به بعد آگهی ها را به رسانه های خاصی که مد نظر خود هستند ندهند بلکه این موضوع هم ساماندهی شود و باید آگهی ها توسط اداره کل ارشاد بین رسانه های مختلف تقسیم و مدیریت شود.
یکی دیگر از دغدغه های خبرنگاران بحث بیمه آنها بود که مدیرکل ارشاد به آن پرداخت و اعلام کرد: این وظیفه مدیران سایت های خبری است که خبرنگاران را بیمه کنند تا این خبرنگاران امنیت شغلی داشته باشند ضمن اینکه لازم است به اطلاع مدیران رسانه ها رسانده شود که موضوع بیمه در یارانه پرداختی به رسانه ها دیده خواهد شد.
دهبانی پور در خصوص سفر رئیس جمهور گفت: در آستانه سفر رئیس جمهور رسانه ها می توانند کمک کنند تا اینکه سفر مذکور به نحو خوبی برگزار شود و این سفر می تواند در جهت توسعه به استان ما کمک کند.
با این خبرنگاران جوان می توانیم جایگاه بهتری در کشور داشته باشیم
پس از سخنان مدیرکل ارشاد، استاندار پشت تریبون رفت و به ایراد سخن پرداخت.
دکتر موسی خادمی در اهمیت کار خبرنگاران گفت: فرق انسان و حیوان در موضوع خبر است که انسان از آن برخوردار است و منظور از خبر همان آگاهی است یک خبرنگار با ارسال خبر به جامعه در حال آگاهی بخشی به جامعه است.
خادمی افزود: کار خبری چنان در جامعه اهمیت دارد که از آن به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می کنند و ارزش خبر هم به این است که درچهارچوب خود قرار بگیرد.
بیمه خبرنگاران در یارانه رسانه ها دیده می شود/رسانه های ما جلوتر از بسیاری از استان ها هستند
دکتر خادمی به جوانی کار رسانه ای در استان اشاره کرد و گفت: در استان ما خبرنگاران جوانی کار می کنند که با همین سایت های محلی کمک شایانی به مدیران در جهت تصمیم گیری و تصمیم سازی و حل مشکلات می کنند این در حالی است که در بیشتر استان هایی که ما رفته ایم تنها منبع خبر همان رسانه های ملی است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد رسانه های محلی کاملا پویا وفعال هستند.
دکتر خادمی افزود:برخی رسانه ها در استان در خط تخریب کار می کنند که بسیار محدود هستند اما در مجموع رسانه های استان در بهبود وضعیت استان کمک کار مدیران هستند و رسانه های استان بطور کلی پویا هستند.
خادمی در بخش پایانی صحبت هایش به موضوع سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: نظام ما ،نظامی متمرکز است و اداره امور و تراکم آن در اختیار مرکز و پایتخت است و همین حضور دولت در استان می تواند باعث تحرک در استان ها شود و توسعه استان را در برداشته باشد.
خادمی به پتانسیل های استان اشاره کرد و گفت: با وجود این پتانسیل های بالا ، از این ظرفیت ها استفاده نشده است و در این سفر امیدواریم برخی از مطالبات به نتیجه برسد هر چند قرار نیست همه ی مشکلات در این سفر حل شود و نباید هم چنین توقعی داشت.
حاشیه های مراسم
این مراسم حاشیه هایی داشت از جمله تاخیر بسیار زیاد در شروع مراسم که موجب نارضایتی خبرنگاران شده بود هر چند تعداد زیادی از خبرنگاران هم با تاخیر به این مراسم آمدند اما مدیر کل ارشاد ضمن عذرخواهی از حاضران دلیل این تاخیر را شروع نکردن مراسم به خاطر آمدن استاندار بود که دلیل این تاخیر استاندار هم جلسات فشرده مجموعه ی استانداری برای زمینه سازی سفر رئیس جمهور اعلام شد.
مهمترین حاشیه مراسم که باعث ایجاد تنش هایی در میان خبرنگاران شد موضوع تقدیرهای نمادین از خبرنگاران بود که برخی به نوع گزینش این افراد نمادین معترض بوده و مجریان را به سیاسی کاری متهم کردند که البته مسئولین ضمن توضیحاتی خبرنگاران معترض را در این خصوص توجیه کردند که در نهایت موضوع با آرامش طرفین و دوستانه خاتمه پیدا کرد و در پایان برنامه خبرنگاران ناهار را میهمان یکی از حامیان مجموعه فرهنگی استان بودند و یک برنامه تجلیل آبرومندانه برای خبرنگاران استان به پایان رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار