معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: به منظور بزرگداشت سردار آزادگان حجت الاسلام ابوترابی، بازدید از موزه مردم شناسی حمام قجر ۲۶ مردادماه رایگان است.
کد خبر: ۲۷۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 16 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛ صادق آریان در این باره اظهار کرد: شهروندان و گردشگران می توانند همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به کشور و بزرگداشت سردار آزادگان، حجت الاسلام والمسلمین، ۲۶ مرداد ماه از  موزه حمام قجر بازدید کنند.

وی افزود: در این موزه مجسمه های سفالی که مربوط به شستشوی حمام و تعدادی ابزار و اشیای در حوزه مردم شناسی به نمایش درآمده است.

آریان اضافه کرد: این موزه از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئین ها تشکیل شده است که در قسمت سربینه زندگی اقوام ساکن قزوین مانند تات، مراغی، کرد، لر و ترک به معرض نمایش گذاشته و در تالار میاندر، آیین های سیزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواری امام حسین (ع) و در قسمت آخر نیز شش شغل حجامت، مکتبخانه داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه خوانی، دعانویسی و حلاجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی در پایان گفت:حمام قجر یکی از کهن ترین و بزرگترین گرمابه های قزوین است که در سال ۱۰۵۷ هجری قمری توسط امیرگونه خان از امیران شاه عباس صفوی در محله عبید زاکان فعلی این شهر بنام حمام شاهی ساخته شد و پس از مرمت هم اکنون به موزه مردم شناسی تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار