رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: فرد خلافکار ذخیره انقلاب نیست.
کد خبر: ۲۸۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید صدرالدین شریعتی در مراسم یادمان شهدای شهریور که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین دوشنبه شب در مسجد امام خمینی(ره) این استان برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکرم که یک بار دیگر توفیق شد تا در خدمت مردم متدین، مؤمن و ولایتمدار شهر شهیدپرور قزوین باشم.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان اندرزگو، لاجوردی، باهنر به ویژه رجایی که از دیار قزوین بود، ادامه داد: امروز سالروز شهادت دو شخصیت بزرگ روحانی برجسته شهید باهنر و رجایی یکی از شخصیت‌های مهم فرهنگی و انقلابی کشور که به عنوان نخستین دولت جمهوری اسلامی تلاش گسترده‌ای انجام می‌داد، است.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: تلاش شهیدان رجایی و باهنر بسیار از نظر خدا مهم بوده که هفته شهادت آن‌ها به عنوان هفته دولت و هفته قوه مجریه در کشور مطرح شده است.

شریعتی تصریح کرد: شهید رجایی مردی مخلص، ساده‌زیست، انقلابی، بسیار متواضع، مهربان، خدمتگزار مردم و از همه بالاتر مقلد امام و برخوردکننده با مستکبران و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار بود.

وی با بیان اینکه امام و شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و دینی همیشه از شهید رجایی تجلیل می‌کردند، افزود: چقدر این مرد بزرگ بوده که بعد از گذشت 35 سال همچنان به عنوان الگو در جامعه دینی ما مطرح است مقام عظمای ولایت در هر دوره‌ای از دوره‌های دولتمردان جمهوری اسلامی، آنان را به تبعیت از راه و رسم رجایی قهرمان دعوت می‌کند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران عنوان کرد: سؤال این است که رجایی از کجا به این جایگاه رسید، آیا به دلیل موقعیت مالی و جریان‌های مدافع او بود، آنچه او را در این جایگاه قرار داد این نکته بود که رجایی مرد خدا، مرد جهاد و تلاش، مرد ایستادگی و مبارزه با استکبار و مرد خدمتگزار مردم بود.

شریعتی خاطرنشان کرد: در عین حال که بنی‌صدر جنایتکار به شهید رجایی آزار می‌رساند، این شهید صبور و مقاوم بود، راه امام را طی و خود را فدای اسلام می‌کرد؛ نه اینکه اسلام را فدای خود کند.

این محقق و پژوهشگر بیان کرد: شهید رجایی آنقدر راست‌قامت و مقاوم بود که در سخنرانی خود در سازمان ملل مقابل چشم جهانیان اعلام کرد که اگر سلاح دارید و جنگ را تحمیل می‌کنید، بدانید که ما مقاومت می‌کنیم و مقاومت است که سرنوشت جنگ را تعیین می‌کند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران اضافه کرد: امیرالمؤمنین در نامه مشهور خود به مالک اشتر چند اصل را به او یادآوری می‌کنند که شهید رجایی به این اصول پایبند بود و امیدواریم افرادی که خود را وارث رجایی‌ها، باهنرها و شهدای گرانقدر می‌دانند نیز به این اصول توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شریعتی اذعان کرد: مهم‌ترین اصلی که امام به مالک ابلاغ می‌کند این است که تقوای الهی را رعایت کند و طاعت خدا را بر هر طاعتی مقدم بدارد و بروز همین امر که شهید رجایی را با وجود اینکه تنها 28 روز رئیس جمهور بود، این قدر عزیز کرد.

وی گفت: جنگیدن با نفس سرکش، مسلط بودن بر هوای نفس و کنار گذاشتن امیال و منصف بودن در برخورد با مردم، اطرافیان، نزدیکان، خدا و خود و عدم برابری آدم درستکار و بدکار از دیگر اصول است.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران با بیان اینکه اگر برخورد با افراد درستکار و بدکار یکسان باشد، خدمتگزار بی‌رغبت شده و بدکار در خلافکاری رشد می‌کند، ادامه داد: اگر به فردی که کار بد کرده است بگوییم ذخیره نظام و انقلاب، واویلا است، نمی‌دانیم برای کارگری که پشت کوره داغ کار می‌کند و زیر یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد چه اتفاقی رخ می‌دهد.

شریعتی تصریح کرد: اصل دیگری که امیرالمؤمنین به مالک تأکید کردند این بود که اگر به ریاست رسیدی بهترین ذخیره برای تو عمل صالح و خدمت به مردم است و قطع به یقین ذخیره حقوق‌های نجومی 56 میلیونی که پول سفر، مدرسه و اوقات بیکاری نیز در آن درج شده است، مطابق فرموده امیرمؤمنان نیست.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: اصل دیگری که در نامه مشهور امام علی(ع) به مالک آمده این است که خود را به افراد پاک و صادق نزدیک کن و افرادی پیش تو اثرگذارتر باشند که زبان آن‌ها برای گفتن حق به تو درازتر است؛ حال آنکه این روزها می‌بینیم بلافاصله پس از انتشار فیش‌های نجومی، دستور عزل منتشرکنندگان آن‌ها را صادر می‌کنند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران با بیان اینکه امروز دغدغه مردم، زندگی، کار و ازدواج است نه موسیقی افزود: فردی در یک توجیه عجیب گفته بود که اگر کنسرت‌ها برگزار نشود، جامعه دچار ایدز، اعتیاد و افسردگی می‌شود که در این صورت باید گفت که خلاف شرع، اسلام، فحشا و منکرات است.

شریعتی خاطرنشان کرد: برخی با پخش کردن نوار منتظری که قاتل امام(ره) بود به دنبال این هستند که روح و معنویت انقلاب را بگیرند و از منافقان دفاع کنند حال آنکه همین منافقان چند هزار نفر از زن، بچه و روحانی و غیره را به شهادت رساندند و امروزه می‌خواهند با شاه سلیمان خبیث که خیانتکار به حرم است، نفاق را احیا و به امام سیلی بزنند که باید دولتمردان و مردم کوچه و بازار مراقب باشند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
آقای شریعتی
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند
آری همه میدانیم که شهید رجایی چقدر انسان بزرگ ووارسته ای بود
همین که او خوب یعنی من هم خوب هستم
3نه خیر آقای شریعتی
شما را در مسند قدرت هم دیدیم ودیدیم که چه با جوانان این کشور کردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار