مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان قزوین:
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان قزوین گفت: در صورت حمایت دولت و افزایش ظرفیت واحدهای دامداری قادریم زمینه ۱۰۰ میلیون دلار صادرات مرغ و تخم مرغ را فراهم کنیم.
کد خبر: ۲۹۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 19 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا بابایی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که یکشنبه شب در استانداری برگزار شد اظهارداشت: دو طرح بزرگ و مهم اقتصاد مقاومتی شامل طرح کشت گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس در کشور در حال اجراست که قرار است در مدت ۱۰ سال حدود ۴۸ هزار هکتار کشت گلخانه ای توسعه پیدا کند.

وی افزود: در شرایطی که محدودیت منابع آبی مطرح است می توانیم با کشت گلخانه ای ضمن کاهش مصرف آب تا یک سوم بهره وری را نیز بالا ببریم و به اقتصادی شدن کشاورزی کمک کنیم.

متولی اولین کشت گلخانه ای هوشمند در استان قزوین تصریح کرد: تنها در کشت گلخانه ای می توان محصول سالم را پرورش داد و با کنترل سم و کود به سلامت مردم کمک کرد که در این راستا قزوین ظرفیت های خوبی برای توسعه این بخش دارد.

قزوین پایلوت توسعه طرح کشت گلخانه ای شود

وی بیان کرد: قزوین با داشتن آب و خاک مناسب، نیروی ماهر وامکانات مطلوب و داشتن فارغ التحصیلان کشاورزی متعدد می تواند پایلوت توسعه گلخانه ای کشور شود.

بابایی اضافه کرد: در هر هکتار کشت گلخانه ای زمینه اشتغال ۱۰ نفر به طور مستقیم و ۱۲ نفر غیر مستقیم فراهم می شود و برای اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی نیز بستر مناسبی است.

وی بیان کرد: در استان قزوین با ۲۰۰ میلیون یورو می توان ۴۰۰ هکتار کشت گلخانه ای ایجاد کرد و بازار روسیه را برای عرضه محصولات گلخانه ای پیش بینی کرد.

بابایی اظهارداشت: با بستن ۱۰ چاه غیرمجاز می توانیم یک حلقه چاه برای تاسیس گلخانه اختصاص داد و آب این بخش را تامین کرد.

عظیم حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان قزوین هم گفت: با وجود ظرفیت های مناسب در تولید مرغ گوشتی و تخم گذار در صورت حمایت لازم و بستر سازی می توان زمینه افزایش صادرات این محصول را فراهم کند.

حجت بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد ظرفیت تولید مرغ گوشتی و تخم گذار استان فعال نشده که با تزریق اعتبارات می توانیم با تولید ۳۰ هزار تن تخم مرغ و مرغ بیشتر زمینه ۱۰۰ میلیون دلار صادرات محصول را فراهم کنیم.

وی اظهارداشت: در خصوص ریزمغذی ها با بهبود شرایط مناسبات با کشورهای خارجی می توانیم قزوین را به عنوان پایلوت ریزمغذی ها مطرح کنیم.

منصور بازادر تولیدکننده نمونه و مدیرعامل صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی استان قزوین هم گفت: با داشتن ۵۰۰ واحد تولید مرغ گوشتی و ۴۸ واحد مرغ تخم گذار و ۱۰ میلیون قطعه پتانسیل بالایی داریم اما این واحدها نیازمند نوسازی است.

وی گفت: اعتبار صندوق باید افزایش یابد تا زمینه ارائه تسهیلات بیشتر به کشاورزان فراهم شود که در سفر رئیس جمهور تقاضای ۵۰ میلیارد تومان سرمایه هستیم.

بازدار یادآورشد: افزایش سهم آب مرغداری ها، کاهش استعلام برای صدور پروانه تاسیس مرغداریها، خرید تضمینی محصولات مرغداری ها از پیشنهاداتی است که می تواند در این سفر مورد توجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار