شهردار محمودآباد نمونه بابیان اینکه طرح تفضیلی شهر محمودآباد با 46 ایراد به تصویب رسیده است، گفت: امیدواریم ایرادات این طرح با کمک وزارت راه و شهرسازی برطرف شود.
کد خبر: ۳۰۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 26 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، شهرام احمدپور، شهردار محمودآباد نمونه در گفت‌وگویی با این خبرگزاری اظهار کرد" وزارت راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید در یک اقدام مثبت و ارزنده دو سال پیش مقرر کرد تا کارشناسان این وزارت خانه با حضور در شهرها، طرح‌های تفضیلی هر شهر را بررسی و ایرادات آن را در همان‌جا رفع کنند.
وی افزود: در بررسی طرح تفضیلی شهر محمودآباد نمونه 46 مورد ایراد وجود داشت که تقریباً 15 مورد مغایرت‌های اساسی بودند و از سوی ما نیز به کارشناسان وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.
احمدپور ادامه داد: متأسفانه در بازنگری که صورت گرفته هیچ‌کدام از 46 مورد مغایرت‌ها و 15 آن مغایرت اساسی که ما به طرح وارد می‌دانستیم بازسازی نشد و به همان شکل گذشته به استان ابلاغ شده و استاندار محترم نیز آن را به شهرداری ابلاغ کرده است.
وی عنوان کرد: از طرفی مسئولین راه و شهرسازی استان قزوین پذیرفته‌اند که این طرح دارای ایراداتی است و اعلام کرده‌اند که تلاش می‌کنیم تعدادی از این ایرادات از سوی وزارت خانه و کمیسیون ماده 5 رفع شود.
شهردار محمودآباد نمونه با اشاره به برخی ایرادات طرح تفضیلی شهر محمودآباد بیان کرد: در این طرح برخی خیابان‌های مهم شهر محمودآباد نمونه به‌طور کلی مسدود شده و یا منزل شخصی یکی از اهالی با 20 سال قدمت به فضای سبز تبدیل‌شده است.
وی گفت: یا به‌طور نمونه کاربری مدرسه ایزدپناهی شهر که سال گذشته بازگشایی شده است نیز چیز دیگری در نظر گرفته شده است و این یک ایراد اساسی است که اصلاح نشده است.
احمدپور در رابطه با نحوه تدوین طرح نیز اظهار کرد: طرح توسط راه و شهرسازی با همکاری استانداری انجام می‌دهند و پس از تعیین مشاور، مشاور مربوطه آن را بررسی می‌کند و بعد از اعمال تغییرات طرح در کمیسیون شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب و سپس ابلاغ می‌شود
وی افزود: ما در شهرداری به شکل انتفاعی به موضوع نگاه می‌کنیم ولی اعضای کمیسیونی که طرح را بررسی می‌کند تنها نظرات کارشناسی را ارائه می‌دهند و از نگاه دریچه خود به موضوع و طرح توجه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار