مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از فعالیت قریب بر 4 هزار دانش آموز در 13 پژوهشسرای دانش آموزی استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 27 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فعالیت پژوهش سرای دانش آموزی گفت: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود.

وی پژوهش سراهای دانش آموزی را مکملی برای برنامه های درسی خواند و گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی مکملی برای برنامه های درسی به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانش آموزان در زمینه پرورش و شکوفایی استعدادهای بالقوه آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: پیشرفت علمی بدون تحقیق امکان ندارد و این مکان ها و فضاهای تحقیقاتی نقش تعیین کننده ای در رشد خلاقیت و ابتکار دانش آموزان و در نهایت تولید علم و فن آوری دارند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر 13 پژوهش سرای دانش آموزی در استان قزوین فعال هستند که در مقایسه با سال قبل، 7 پژوهش سرا به تعداد آنها اضافه شده است، در گذشته فقط 6 پژوهش سرا در استان فعالیت داشتند.

وی در ادامه افزود: چنانچه آموزش و پرورش قصد توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس را دارد بايد اين فرهنگ را در دوره ابتدايي ايجاد نموده و در دوره هاي تحصيلي بالاتر آن را بسط و گسترش داد، باید در برنامه درسي جايي براي پژوهش در نظر گرفته شود، نباید تنها بر محفوظات تكيه کرد و باید به فعاليت هاي علمي دانش آموزان نیز توجه گردد.

قاسمی پژوهش سراهای دانش آموزی را محلی برای رشد خلاقیت دانش آموزان بیان کرد و اظهار داشت: ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد خلاقیتها و ارتقای دانش و توانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادهای آنان فراهم نماید یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش است و تأسیس و تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی محلی برای رشد خلاقیت دانش آموزان بشمار می رود که در دولت تدبیر و امید، وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر نسبت به تجهیز و گسترش این فضاهای علمی اقدامات چشمگیری انجام داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار