خبر خوش مدیرکل اوقاف برای مردم محمودآباد؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه از این پس پذیره‌های اوقاف در شهر محمودآباد 70 درصد کاهش خواهد یافت، گفت: برای تبدیل به احسن زمین‌های وقفی در شهر محمودآباد نمونه مسئولین شهر گامهای نخست را بردارند.
کد خبر: ۳۳۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 30 November 2016
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتوگو با تابناک قزوین با بیان اینکه بسیاری از شهرها از جمله محمودآباد نمونه موقوفه هستند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه برخی موقوفه ها هم مشکل ساز بوده  باعث شده تا همه فکر کنند که وقف مشکل ساز است.
وی در رابطه با مشکلات شهر محمودآباد نمونه افزود: در زمانی که شهر محمودآباد نمونه روستا بوده است 2 و یک چهارم آن مووقوفه بوده و حال این روستا با توسعه تبدیل به شهر شده و بر روی املاک موقوفه نیز ساخت و ساز شده است و باید احکام وقف در رابطه با آنها جاری شود.
حجت‌الاسلام عادل با اشاره به اینکه این موقوفه غیر متصرفی است، بیان کرد: متصرفی بودن و یا نبودن موقوفه چیزی را تغییر نمی دهد و حتما باید نیت واقف انجام شود.
وی بیان کرد: امروز یکی از خواسته‌های مردم شهر محمودآباد این است که زمین وقف تبدیل به احسن شود تا زمین ها از وقفیت خارج شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: اصالتاً قابلیت تبدیل به احسن کردن زمین های موقوفه شهر محمودآباد نمونه در صلاحیت استان نیست و باید با استفتأ از حاکم شرع برای آن تصمیم گرفت.  باید دید
وی با طرح این پرسش که اصل ملک موقوفه مذکور قابلیت تبدیل به احسن را دارد یا خیر، ادامه داد: اگر این ملک این قابلیت را دارد باید به همان ارزش ملک موقوفه ، زمینی تهیه شده و وقف شود.
حجت‌الاسلام عادل تصریح کرد: این حرکت باید با کمک شورا و شهرداری شهر محمودآباد نمونه صورت بگیرد و اگر شهرداری و شورای شهر مقدمات اولیه مانند تعیین زمین برای تبدیل به احسن را طی کند اوقاف نیز از این کار استقبال خواهد کرد.
وی از وجود اختلاف نظر بین ساکنین شهر محمودآباد و متولی موقوفه در رابطه با اینکه محمودآباد شامل قانون ابطال می شود یا خیر خبر داد و عنوان کرد: شهر محموداباد با بررسی هایی که انجام شده شامل قانون ابطال می شود و این حکم نیز به متولی ابلاغ شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: اگر موقوفه‌ای شامل قانون ابطال شود هزینه‌های پذیره‌نویسی آن با 70 درصد کاهش انجام می شود که این قانون از این پس برای مردم شهر محمودآباد اجرایی می‌شود این در حالی است که پذیره‌ها تا پیش از این به صورت زمین باقیمت آزاد محاسبه می‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار