تست سل و خونگیری در گاوداری های صنعتی برای جداسازی موارد ابتلاء گاوی به بیماری تب مالت و سل همه ساله حداقل دردو مرحله انجام می شود.
کد خبر: ۳۳۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 06 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده، موارد ابتلا به سل در دامداری های صنعتی قزوین در مقایسه با سال گذشته 34 درصد کاهش داشته است که با جدا کردن گاوهای مبتلا به بیماری سل و بروسلوز نسبت به حذف آنها بصورت بهداشتی اقدام می گردد .
دکتر غیاث یزدی علت کاهش این دو بیماری را رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای توسط دامداران و اقدام به موقع عملیات تست سل و بروسلوز توسط کارشناسان دامپزشکی دانست و در پایان افزود: تمام خدمات خونگیری و آزمایشات مربوطه وهمچنین تست سل و واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز بصورت رایگان توسط دامپزشکی انجام می شود .
سل عفونت مزمنی است که به وسیله باکتری " مایکوباکتریوم توبرکلوزیس" و گاهی به وسیله سایر مایکوباکتریوم ها ایجاد می شود. از بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان بوده و اغلب ریه را درگیر می کند، اما تقریبا هیچ کدام از دستگاه های بدن از شر بیماری "سل" در امان نیستند و سایر اعضای بدن هم ممکن است با این بیماری درگیر شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار