مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: توانمندسازی بانوان در جامعه می‌تواند اثرات مطلوبی در تمام عرصه‌ها داشته باشد و توسعه اقتصادی را تسهیل و پایدار کند.
کد خبر: ۳۳۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 06 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مریم بیدخام در نشست واگذاری اراضی کشاورزی به تشکل‌های زنان روستایی، عشایری و زنان سرپرست خانوار که با حضور فروغ‌السادات موسوی مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور، علی‌اکبر متقی‌فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین و دیگر مسؤولان استانی ظهر امروز در مجموعه باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد با بیان اینکه زنان می‌توانند در توسعه و پیشرفت جامعه مؤثر باشند، اظهار داشت: در زمینه اشتغالزایی برای بانوان باید برنامه‌ریزی شود تا شاهد توسعه پایدار در جامعه باشیم.

وی افزود: توانمندسازی بانوان در جامعه می‌تواند اثرات مطلوبی در تمام عرصه‌ها داشته باشد و توسعه اقتصادی را تسهیل و پایدار کند که می‌طلبد در این زمینه با همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای این مهم گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت مشکلات، معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشتغالزایی زنان است که می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

بیدخام بیان کرد: امروز در زمینه اشتغالزایی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که یکی از دلایل آن  گسترش شهرنشینی و افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها است که باید برای این مهم تدابیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار جز اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، تصریح کرد: آن‌ها باید وارد بازار کار شوند تا قسمتی از مشکلات روحی و اقتصادی مرتفع شود و در این راستا می‌توان با حرفه‌آموزی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار شاهد این اقدام شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: اعطای تسهیلات به زنان، آموزش و مهارت‌آموزی و برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی می‌تواند بنیان خانواده‌ها را مستحکم‌تر و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار