استاندار قزوین:
استاندار قزوین با تأکید بر اینکه در یک جامعه اسلامی بیان اختلاف نظرها باید بر مبنای رعایت احترام باشد، گفت: برای احیای نماز در اندیشه‎ آحاد مردم جامعه به ویژه مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.
کد خبر: ۳۳۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 06 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی در اجلاس استانی نماز که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: نماز یکی از موضوعات مهم است که اگر با رمز و راز آن به خوبی آشنا شویم قطع به یقین هم زندگی فردی و اجتماعی را سامان می‌بخشیم.

وی افزود: در حوزه فردی باید با خواندن نماز هدایت شویم و با تکیه بر روح نماز، خوی انسانی خود را آرام کرده و اجازه ندهیم خوی حیوانی در ما تقویت شود.

استاندار قزوین با اشاره به اثرات نماز خواندن با حضور قلب اضافه کرد: نماز خواندن همراه با حضور قلب تأثیر فراوانی در زندگی انسان داشته و موجب می‌شود که در زندگی اجتماعی خود دقت بالایی در انجام وظایف محوله داشته باشیم.

همتی عنوان کرد: با توجه به اینکه در کشور ظرفیت‌های بالایی وجود دارد اما با کمال تأسف از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری مطلوب نشده و از آن استفاده نمی‌کنند در حالی که اگر همه اراده کنیم قطع به یقین می‌توانیم در تمام امورات موفق باشیم.

وی با بیان اینکه رعایت ارزش‌های انسانی در بین اقشار مختلف مردم جمعه ناشی از برکت‌های دین مبین اسلام است، تصریح کرد: فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای رفتار اسلامی است و زیر چتر مقام معظم رهبری جریان پیدا می‌کند.

استاندار قزوین گفت: تمام مردم جامعه باید با رعایت دقیق ادب و احترام نسبت به یکدیگر برخورد کرده و در مدار اخلاق و ارزش‌های انسانی حرکت کنند.

همتی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برکات دین مبین اسلام جذب تمام دل‌های مردم جامعه به خود است و در چنین دینی تمام اندیشه‌ها به صورت آزاد بیان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در یک جامعه اسلامی بیان اختلاف نظرها باید بر مبنای رعایت احترام باشد، خاطرنشان کرد: برای احیای نماز در فعالیت و اندیشه‎ آحاد مردم جامعه به ویژه مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش مضاعفی صورت گیرد به گونه‌ای که این رفتارها در عملکرد آنان به خوبی مشهود باشد.

استاندار قزوین یادآور شد: اگر بتوانیم نهادهای عمومی، آموزشی و تربیتی را با روشی اثرگذار و با استفاده از سرمایه‌های ارزشمند تقویت کنیم قطع به یقین در رشد و بالندگی جامعه اثرگذاری قابل توجهی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار