یک نمایشنامه نویس زنجانی:
یک نمایشنامه نویس زنجانی برگزاری کارگاه های نمایشنامه نویسی را اقدامی موثر برای حمایت و تقویت نمایشنامه نویسان دانست و گفت:امیدواریم این کارگاه ها تنها به یک دوره چند روزه محدود نشود.
کد خبر: ۳۳۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 07 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین علیرضا عزیزی راد در حاشیه کارگاه نمایشنامه نویسی حوزه هنری «منطقه ۳» که در مرکز قزوین برگزار می شود در  گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: علاوه بر کارگاه اگر زمینه ای فراهم شود که این گونه برنامه های آموزشی با حضور اساتید به تفکیک در تمام استان ها برگزار و نمایشنامه نویسان  حرفه ای و مبتدی در آنها حضور یابند، شرایط کاملا بهتری بر فضای نمایشنامه نویسی در استان ها حاکم خواهد شد.

وی با تاکید بر طرح نمایشنامه های مرتبط با اهداف حوزه هنری در این کارگاه ها اضافه کرد:ارایه آثاری در زمینه اهداف و ارزش های مورد نظر حوزه هنری می تواند به تحقق اهداف این نهاد فرهنگی تعالی بخشد.

عزیزی راد ادامه داد:گرچه  نمایشنامه نویسی با موضوعات آزاد پیشرفت های خوبی در کشور  داشته اما در حوزه موضوعات مذهبی دچار کمبودهایی است که باید با ابتکار عمل در جهت افزایش مخاطب حرکت کرد.

این نمایشنامه نویس که پنج اثر دینی در کارنامه خود دارد گفت:متاسفانه آثار مذهبی در سال های اخیر مخاطبان خود را از دست داده و باید تلاش کنیم با ابتکار و خلاقیت های جدید ارتباط و پیوند بین نسل امروز و دفاع مقدس را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در کارهای مذهبی باید از تکرار پرهیز کرد، فیلم سینمایی آژانس شیشه ای را از نمونه های بارز آثار مرتبط با دفاع مقدس عنوان کرد که با وجود آنکه تصاویر زیادی از جبهه های جنگ به تصویر نکشیده اما با روشی جدید به موضوع دفاع مقدس پرداخته و آن را  برای مخاطب باور پذیر کرده است.

عزیزی راد آثار طنز را مخاطب پذیرتر دانست و گفت: استقبال مردم از کارهای طنز این نتیجه را می دهد که شاید بتوان حتی در آثار جدی نیز با بهره گیری از طنز  به اهداف بنیادی و اعتقادی دست یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار