بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«کماندوهای ارتش ترکیه چگونه وارد خاک سوریه شدند؟ »،«فاش شدن نقش روسیه در انتخابات ترامپ » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۴۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 10 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
تصویب قطعنامه‌ ضد سوری در سازمان ملل
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با طرح کانادا و چند کشور دیگر در مورد سوریه از جمله توقف عملیات در شهر حلب موافقت کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با طرح کانادا در مورد سوریه موافقت کرد.
کشور کانادا و چند کشور دیگر از جمله ژاپن، کاستاریکا و هلند، طرحی را به سازمان ملل متحد ارائه کردند و خواستار توقف فوری عملیات در شهر حلب، لغو محاصره شهرها و تضمین ورود کمک‌های انسان دوستانه به مناطق محاصره شده، شدند.
این قطعنامه با 122 رأی مواقفق و 13 رأی مخالف به تصویب رسید.
شورای امنیت دوشنبه این هفته، نشستی را برای بررسی قطعنامه سازمان ملل درباره آتش بس یک هفته‎ای در حلب برگزار کرد و چین و روسیه این قطنامه را وتو کردند.
عناصر تروریستی سوریه از آتش بس گذشته برای تنفس و تقویت مواضع خود سوء استفاده کرده بودند.
گفتنی است این قطعنامه‌ی الزام آور نیست.
اردوغان از حلب عقب کشید
روزنامه العرب نوشت: «اردوغان به خاطر جلب رضایت پوتین از حلب عقب کشید و اعلام کرد که ترکیه راه را برای پناهجویان سوری باز می کند و این تنهاا نقش آنکارا در خصوص پرونده حلب خواهد بود.»
العرب ادامه داد: «اردوغان اینک بعد از آن همه شعار درباره ساقط کردن بشار اسد، به شعار حمایت از پناهجویان و کودکان روی آورد و درباره حلب خود را به فراموشی زده است.»
گفتنی است که منابع خبری درباره روحیه دادن نمایشی ترکیه به گروه های مسلح در حلب، از حمله جنگنده‌های ترکیه به شهر «الباب» در ریف شمال شرق حلب خبر دادند.
وبگاه خبری «النشره» در این باره نوشت: عناصر تروریستی ارتش آزاد در قالب عملیات «سپر فرات» حمله خود به این شهر را با مشارکت نیروهای ویژه ترکیه آغاز کردند.
این در حالی است که منابع خبری سوریه اوایل هفته جاری گزارش داده بودند که ترکیه عملیات الباب را به حالت تعلیق درآورده و منتظر رویدادهای شهر حلب است.
ترکیه در 24 آگوست گذشته عملیات موسوم به «سپر فرات» را در شمال سوریه و شمال استان حلب آغاز کرد و در آغاز توانست دهها روستا را اشغال کند تا اینکه در 13 ماه جاری میلادی به مرزهای شهر راهبردی «الباب» در شمال شرق حلب رسید.
ترکیه بارها اعلام کرده که قصد اشغال الباب را دارد. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه 8 سپتامبر گذشته اعلام کرده بود که هدف بعدی عملیات نیروهای ترکیه، شهر الباب خواهد بود و «هدف دوم نیز شهر منبج است». اردوغان همچنین الرقه را هدف بعدی خود اعلام کرد. دمشق، مسکو و تهران نیز به آنکارا هشدار دادند که ترکیه در فکر یورش به شهر الباب نباشد./جام نیوز
 برگزاری مزایده برای گپ زدن حضوری با دختر زیبای ترامپ!
روزنامه رای الیوم نوشت: «اجازه صرف قهوه برای همه با "ایوانکا ترامپ" داده شد به شرطی که متقاضیان مبلغ 17500 دلار بابت "گپ زدن برای صرف قهوه با دختر زیبای ترامپ " را به مزایده بگذارند.»
به نوشته رای الیوم، در غیاب ملانیا ترامپ، ایوانکا ترامپ قرار است فعالیت‌های ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا را در کاخ سفید عهده دار شود.
روزنامه دیلی میل گزارش داد که دونالد ترامپ در حال بررسی این موضوع است که در غیاب همسرش که قرار است فعلا در نیویورک باقی بماند فعالیتهای بانوی اول آمریکا را دخترش، ایوانکا ترامپ، برعهده بگیرد.
پیش از این گزارش شده بود که ملانیا ترامپ به دلیل مدرسه پسرش قصد دارد تا یک سال آینده در نیویورک باقی بماند و در کاخ سفید ساکن نشود.
ایوانکا ترامپ در حال حاضر یکی از چندین معاون شرکت ترامپ است و مایل است این نقش را رها کند و در کاخ سفید به فعالیتهای خود ادامه دهد.
کماندوهای ارتش ترکیه چگونه وارد خاک سوریه شدند؟
خبرگزاری دولتی «آناتولی» گزارش داد که ارتش ترکیه بیش از 300 کماندوی ویژه خود را به خاک سوریه اعزام کرده است.
ورود کماندوهای ارتش ترکیه به خاک سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، خبرگزاری دولتی «آناتولی» گزارش داد که ارتش ترکیه  بیش از 300 کماندوی ویژه خود را به خاک سوریه اعزام کرده است.
«آناتولی» به نقل از مقامات دولتی ترکیه مدعی است که این تعداد کماندو برای مبارزه با داعش و نیروهای کُرد در سوریه مستقر می شوند.
بنا گزارش ها این کماندوها متعلق به تیپ یازدهم ارتش ترکیه هستند.
یک منبع نظامی درگفت وگو با «آناتولی» می گوید که تیپ یازدهم ارتش ترکیه هم اکنون از «فرودگاه نظامی کارداک» در غرب ترکیه به پایگاه هوایی در سوریه منتقل شده‌اند.
فاش شدن نقش روسیه در انتخابات ترامپ
سازمان سیا در گزارشی محرمانه روسیه را به دخالت در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یک ارزیابی محرمانه روسیه را به دخالت در فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 و تلاش برای فراهم کردن زمینه‌های پیروزی «دونالد ترامپ» در برابر رقیبش از حزب دموکرات، «هیلاری کلینتون» در رقابت برای ورود به کاخ سفید متهم کرده است.
بر این اساس، روزنامه واشینگتن‌پست بامداد شنبه این خبر را از قول مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی که نتایج این ارزیابی به آنها گزارش شده منتشر کرده و نوشته است نهادهای اطلاعاتی افرادی را شناسایی کرده‌اند که با دولت روسیه مرتبط هستند و هزاران ایمیل هک‌شده از «کمیته ملی حزب دموکرات» و سایر نهادهای آمریکا را در اختیار سایت افشاگر ویکی‌لیکس قرار داده‌اند.
یک مقام آمریکایی که در جریان یک گزارش اطلاعاتی که به سناتورها ارائه شده قرار گرفته گفت: «ارزیابی جامعه اطلاعاتی این است که هدف روسیه در اینجا حمایت از یک کاندیدا در برابر کاندیدای دیگر و کمک به ترامپ برای انتخاب شدن بوده است. این دیدگاهی است که بر روی آن اتفاق نظر وجود دارد.»
تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ به درخواست واشینگتن‌پست برای مصاحبه پاسخ نداده است. ترامپ قبلاً ادعاها درباره دخالت روسیه در فرایند این انتخابات را رد کرده است.

 
برچسب ها: بسته ویژه خبری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار