امسال و با شروع بکارگیری راهبران آموزشی در مدارس ابتدایی ، بسیاری از مدارس ابتدایی استان که پس از ایجاد مجتمع های آموزشی ، خلاء راهنمایان آموزشی را کاملا حس می کردند ، امیدوار شدند که جایگاه نبود راهنمایان آموزشی به خوبی پر خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 02 January 2017
امسال و با شروع بکارگیری راهبران آموزشی در مدارس ابتدایی ، بسیاری از مدارس ابتدایی استان که پس از ایجاد مجتمع های آموزشی ، خلاء راهنمایان آموزشی را کاملا حس می کردند ، امیدوار شدند که جایگاه نبود راهنمایان آموزشی به خوبی پر خواهد شد.
یکی از مناطقی که بیشترین لطمه را از نبود راهنمایان آموزشی متحمل شد ، بخش سرفاریاب بود . چرا که مناطق دور افتاده ی این بخش و عدم توجه به حوزه ی ابتدایی در چینش نیروهای مجتمع های آموزشی ، فاصله زیادی بین مجتمع ها ، کارشناسان و آموزگاران را بوجود آورده بود.
مسئول نمایندگی سرفاریاب در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام حضور راهبران آموزشی در مدارس بخش سرفاریاب افزود: در آموزش و پرورش ، مقطع ابتدایی زیربنا و شالود اصلی نظام آموزشی است و از لحاظ کمی یعنی تعداد معلمان و دانش آموزان و هم از لحاظ کیفی تاثیری که این دوره در موفقيت تحصیلی دانش آموزان در زندگی و دوران تحصیل دارد از مهمترين و اساسی ترین مقاطع تحصیلی است زیرا رشد و شخصیت کودک معمولا دراین دوره شکل گرفته و به عنوان اولین مرحله آموزش همگانی مطرح است و هدف عمده حوزه آموزش ابتدایی پرورش استعداد ها و قابلیت های بالقوه کودکان می باشد ،که لازم است تقدیر و تشکرفراون از مدیر کل توانمند و سخت کوش اداره کل آموزش وپرورش استان و معاونت حوزه آموزش ابتدایی که تحولات قابل توجهی در زمان مسولیت خود در حوزه آموزش ابتدایی به وجود آورده و با به کارگیری راهبران آموزشی در مدارس چند پایه جانی تازه به این مقطع داده اند.
 
 بکارگیری راهبران آموزشی ، بازگشت حلقه ی گمشده به آموزش ابتدایی
 
وی در ادامه بیان کرد ، بحمدالله بکار گیری راهبران آموزشی در مدارس روستای تاثیر خوبی در پيشرفت آموزشی و تغییر اساسی در یادگیری دانش آموزان همراه دارد. چون از زمان تشکیل مجتمع های آموزشی، به لحاظ کیفی و پویایی و بازدیدهای مقطع آموزش ابتدایی، کم رنگ به نظر می رسید و شاید علت آن هم عدم تخصص لازم در مدیران مجتمع ها بود که در حوزه آموزش ابتدایی تجربه کافی نداشتند.
صدرالله آزاد افزود : هدف بکار گیری راهبران آموزشی در مدارس چند پایه ابتدایی افزایش کیفیت علمی دانش آموزان و جلوگیری از افت تحصیلی در مدارس می باشد و آنان به بعنوان سفیران عرصه تعلیم و تربیت درمدارس حضور دارند.
آزاد ضمن اعلام حضور راهبران آموزشی در مدارس بخش سرفاریاب ، نکاتی را در توصیه به راهبران آموزشی بیان کرد و گفت : لازم است راهبران آموزشی در کار خود این موارد را در نظر داشته باشند،
1: براساس سه اصل صداقت و دلسوزی و تعامل وارد مدارس شوند
2: باید به مسولیت های که به عهده دارند آگاه و متعهد باشند و بیش از آن که نقش بازرسی را به عهده بگیرند مرجعی علمی برای معلمان مدارس باشد و برای معلمان در آموزش و یاد گیری یار و مددکار باشند.
3: دربرخورد احتمالی یا نواقص آموزشی از سوی معلمان به شیوه درست و منطقی که موجب رنجش خاطر همکاران نشود عمل نماید و در موضع قدرت با معلمان برخورد نکنند.
4: از تجربه کافی تدریس در پایه های مختلف برخودار باشند.
5: بیشتر به جنبه های مثبت معلمان توجه نموده و عملکرد مفید آنان را مورد تشویق قرار دهند و به خلاقیت و نوآوری معلمان احترام بگذارند.
6: راهبران آموزشی باید منظم و با برنامه و طبق زمان بندی و مطالعه قبلی در مدارس حضور یابند و به شیوه نوین و محتوای کتب درسی آگاهی داشته باشند.
7: توجه به حیطه های عاطفی و حسی و تفاوت های فردی و همچنین بهداشت مدارس داشته باشند.
8: با نظارت بر نحوه تدریس معلمان و ثبت مشاهدات خود در کلاس های درس حضور و مطابق دستورالعمل ، ارزشیابی از کار معلمان را به اداره متبوع گزارش نمایند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
درحقیقت ناگفته ها را در مورد مجتمع های آموزشی وبکارگیری راهبران به عنوان سفیران تسهیل گر آموزش بیان نمودند واز مدیر کل محترم ومعاونت آموزش ابتدایی استان جناب استاد زهرایی کمال تقدیروتشکر را داریم
حسنقلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ای کاش رئیس آموزش وپرورش لنده بودی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار