مسؤول محیط طبیعی اداره حفاظت محیط زیست آبیک خبر داد
مسؤول محیط طبیعی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک از اجرای طرح «ساعتی با محیط‌بان» در مدارس این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 07 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، جواد عباسی مهرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: طرح ساعتی با محیط‌بان مدرسه هم‌زمان با سراسر کشور با برنامه‌ریزی اداره حفاظت محیط زیست و مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک آغاز شده است.

وی هدف از اجرای طرح ساعتی با محیط‌بان مدرسه، آموزش به دانش‌آموزان در زمینه محیط زیست، تنوع زیستی و آشنایی وظایف محیط‌بان ذکر کرد و افزود: این طرح در شهرستان آبیک آبیک از یکم مهرماه با همکاری آموزش و پرورش در سه مرحله برنامه‌ریزی شده که به اجرا درمی‌آید.

این مسؤول ادامه داد: در مرحله نخست، دبستان‌های شهر آبیک بود که طرح محیط‌بان مدرسه در 16 مدرسه و هر مدرسه حدود 2 ساعت اجرا شد.

مسؤول محیط طبیعی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح محیط‌بان مدرسه در مدارس بخش بشاریات روستاهای حاشیه تالاب و دشت الله‌آباد در حال اجراست، اضافه کرد: مرحله سوم طرح محیط‌بان در مدارس راهنمایی شهر آبیک و روستای بخش مرکزی شهرستان آبیک اجرا می‌شود.

عباسی مهرآبادی با اشاره به توزیع بروشوری در خصوص محیط زیست به مدارس شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در پایان اجرای طرح ساعتی با محیط‌بان در هر مدرسه‌ای از دانش‌آموزان درخواست می‌شود مقاله، نقاشی و یا انشایی در خصوص «تنوع زیستی» و یا «اگر محیط‌بان بودند، چه می‌کردند» را طی یک ماه بنویسند و به اداره حفاظت محیط زیست ارسال کنند که به بهترین نوشته، جوایزی می‌شود.

وی بیان کرد: در مدارس ابتدایی زیاران همراه با ارائه این طرح، طرح درخت من» برای دانش‌آموزان تشریح داده شد تا در صورت تمایل در این طرح شرکت کنند.

این مسؤول افزود: این طرح ویژه شهرستان آبیک بوده و به این صورت است که هر دانش‌آموز علاقه‌مند می‌تواند در هفته درختکاری، درختی را در حیاط منزل یا باغات خویش کاشته و با ایستادن در کنار درخت خودش و تهیه عکس آن را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک یا کانال تلگرامی این اداره ارسال کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار