مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:
مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین گفت: باید بپذیریم بسیاری از مسئولیت‌های حساس و تخصصی که مطابق توانمندی‌های بانوان است باید به آنان محول شود و دولت هم باید به شایستگی ‌های مدیریتی این قشر از جامعه نگاه ویژه ای داشته باشد.
کد خبر: ۳۶۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 14 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام  در نشست هم اندیشی بانوان فعال استان بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی تاثیرگذار در دوران انقلاب اسلامی بود، آن مرحوم به گردن همه ملت ایران حق دارد چرا که همه عمرش را در راه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی سپری کرد.

 

وی افزود: در طول سال ‌های پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین هدف ایشان حفظ نظام و تثبیت آن بود و همواره هم وحدت بین جریان های سیاسی کشور گام بر می ‌داشت.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین با اشاره به اینکه بدون مشارکت فراگیر توسعه پایدار محقق نخواهد شد، افزود: زنان ما همواره نقش برجسته و مفیدی را در ایجاد یک جامعه کارآمد برعهده داشته و دولت تدبیر و امید هم اهتمام ویژه ای در تحقق عدالت جنسیتی دارد.

 

وی عنوان کرد: نیمی از جمعیت ایران را بانوان تشکیل می دهند، زنان جامعه اسلامی ما همواره توانمندی لازم را برای حضور در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته اند.

 

بیدخام تصریح کرد: بهره مندی از نظر کارشناسان و سایر صاحب نظران به منظور تدوین نسخه عملیاتی ارتقای فرهنگ و تحکیم بنیان خانواده ضروری است و به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد چشمگیر حضور و مستمر این قشر در صحنه های مختلف از جمله دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی هستیم؛ اما متأسفانه با گذشت سال ها هنوز تناسب لازم میان تخصص و حضور زنان ما در عرصه های مختلف به نحو شایسته فراهم نشده است.

 

وی اضافه کرد: باید بستر لازم برای حضور زنان جامعه اسلامی ما فراهم شود چرا که دخالت ندادن آنان در بسیاری از امور باعث آسیب های اجتماعی می شود.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین تأکید کرد: اگر بخواهیم شاهد توسعه فرهنگی، تربیتی، سیاسی و اقتصادی در جامعه و خانواده باشیم، باید بپذیریم بسیاری از مسئولیت‌های حساس و تخصصی که مطابق توانمندی‌های بانوان است باید به آنان محول شود و دولت هم باید به شایستگی ‌های مدیریتی این قشر از جامعه نگاه ویژه ای داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر در مسئولیت‌های اجرایی تناسب نسبی صورت گیرد به طور حتم نیاز به حضور بیشتر زنان در عرصه سیاست، تصمیم گیری و قانون گذاری هم افزایش پیدا می‌ کند، گفت: در این صورت تعادل و تناسب بر مبنای نیازهای جامعه و توانمندی های موجود در پست های مدیریتی و قانونگذاری محقق می شود.

 

بیدخام توضیح داد: دستیابی به توسعه پایدار، بدون مشارکت فعال بانوان در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امکان پذیر نیست و مشارکت صمیمانه زنان استان، حرکت جمعی به سمت تغییرات را ایجاد کرده و دفتر امور بانوان نیز به عنوان ناظر این پویش اجتماعی، هماهنگی لازم را میان بانوان فعال در بخش های امور بانوان فرمانداری ها، دستگاه های دولتی، نهادهای مدنی، بخش خصوصی و روستاها به وجود آورده است.

 

وی خاطر نشان کرد: توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در استفاده از توانمندی بانوان، این قشر را باید در جایگاه های مدیریتی استان هم به کار گرفت و خوشبختانه دولت یازدهم تلاش زیادی در تحقق انجام این مهم دارد.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین تصریح کرد: به کارگیری توانایی و توانمندی‌ های زنان در اجتماع و در عرصه‌های مختلف عاملی مهم در توسعه و پیشرفت کشور است و زنان ما نشان داده‌ اند که در عرصه‌های مختلف می‌ توانند همپای مردان پای کار باشند.

 

وی ادامه داد: توانمندسازی زنان بدون شک توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت و باید بین مولفه توسعه و زنان پیوند عمیقی برقرار شود که مهمترین عامل آن توانمندسازی این قشر از جامعه است.

 

بیدخام افزود: دولت مصمم است از تمام ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت کشور بهره ببرد و در این راه استفاده از حضور زنان هم ضروری و اجتناب ناپذیر خواهد بود.

 

وی یادآور شد: توسعه بیش از هر چیز به مشارکت فعال و رفاه اجتماعی بستگی دارد و یکی از راه ‌های مشارکت در رفاه اجتماعی، شکل‌ گیری انجمن ‌ها و سازمان‌ های مردم نهاد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار