دانشجو معلم حافظ کل قرآن:
دانشجو معلم حافظ کل قرآن ابراز کرد: معلم مانوس با قرآن از آرامش روحی و روانی بیشتری برخوردار است گرچه تمام معلمان ما این اصل را به طور نسبی دارا هستند. حال هرکسی که به دنبال آرامش قلبی بیشتر است باید با قرآن و عترت خود را مانوس نماید
کد خبر: ۳۶۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 16 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از سرویس دانشگاه صبح قزوین، ارزش و بهای حافظان قرآن علاوه بر اینکه نزد خدا قابل توجه است در میان اجتماع نیز حائز اهمیت می‌باشد؛ زیرا کسی که با قرآن مانوس است چنانکه قرآن را با تانی و توجه به معانی آن حفظ کند به مرور زمان معانی قرآن در جان و جسم او نفوذ کرده و تمامی اعمال و رفتار او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: و همانا بر حق ترین مردم که در پنهان و آشکار نماز و روزه به جا می‌آورد حامل قرآن است. ارزش و مقام والای حافظ قرآن به سبب اعمال و رفتارهای شایسته و خدا پسندانه اوست و بزرگترین امتیاز او همانا الگوی رفتاری اوست، چرا که تمام احکام، از واجبات تا مستحبات و حرام تا مکروه همه و همه در این کتاب آسمانی نهفته است. اینچنین رفتارها و گفتارهای خداپسندانه نیز مورد رضایت و مطلوب همه مخلوقات خدا خواهد بود.

با توجه به ارزش حفظ کلام خدا در میان مسلمان مصاحبه ای خواندنی با حافظ کل قرآن کریم، احمد کاظمی دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان قزوین انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید؛ وی ورودی سال ۹۲ و دانشجو معلم در رشته علوم تربیتی است.

از اینکه حافظ کل قرآن هستید چه حسی دارید؟
سپاس خدای را عزوجل که طاعتش موجب غربت و به شکر اندرش مزید نعمت است.
خدا را شاکرم که این توفیق الهی نصیبم شد تا آیات کریمه الهی را در وجودم تثبیت نمایم و بیش از پیش خود را مانوس با قرآن نموده تا توانسته باشم همانند چراغی روشن در ظلمات دنیوی از آن استفاده نمایم از این بابت بسیار خرسندم وخدا را شاکرم.

خانواده چه نقشی در دستیابی شما به این مهم داشت؟
از آنجا که برای تلاوت و حفظ قرآن در منزل و در حضور خانواده کمی خجالتی بودم، ۱۰جزء از قرآن را بدون آنکه خانواده متوجه شوند حفظ کردم.؛ مقداری در راه مقداری داخل ماشین مقداری مابین کلاس‌ها. بعد از آن تصمیم گرفتم با قاطعیت این پرده را کنار بزنم و در حضور آنها مشغول به حفظ شوم.

حتی تا جایی پیش رفتم که اگر محفوظات خود را به مادرم تحویل نمی‌دادم حداقل آن روز روحیه خوبی برای فعالیت نداشتم و با تشویق‌های مادرم توانستم مقام اول استان در مسابقات حفظ ۲۰ جزء و همچنین مقام چهارم کشوری را کسب کنم. حال که به گذشته‌ها نگاه می‌کنم افسوس می‌خورم که چرا زودتر با خانواده همراه نشدم تا موفقیت‌های بیشتری کسب کنم از آنان کمال سپاس و تشکر را دارم.

به نظر شما تفاوت یک معلم مانوس با قرآن با دیگر معلمان چیست؟
به قول یکی از اساتید حداقل کاری که حفظ قرآن می‌تواند داشته باشد این است که حافظه و ذهن را تقویت می‌کند.
معلم مانوس با قرآن از آرامش روحی و روانی بیشتری برخوردار است گرچه تمام معلمان ما این اصل (انس با قران) را به طور نسبی دارا هستند. حال هرکسی که به دنبال آرامش قلبی بیشتر است باید با قرآن و عترت خود را مانوس نماید و مهم تر از همه با تدبر در آیات (افلا یتدبرون القرآن) بتواند قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهد واز آن سرمشق گیرد.

توصیه شما به دوستان، همکاران و مردم چیست؟
بنده در حد موعظه و توصیه نیستم فقط به عنوان یک دوست و برادر می‌گویم فقط یک دقیقه روی این یک آیه و یک بیت تدبر کنیم و چیزی را که می‌فهمیم در عرصه عمل، عملیاتی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار