مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از اجرای طرح نورآرایی شهر قزوین توسط این سازمان با عنوان شب های روشن قزوین با نقش های ایرانی - اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 16 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، داریوش قاسمی با ارائه گزارشی از روند نورآرایی و تلاش برای بهبود نور در شب، افزود: بیش از 12 جاده از خیابان های اصلی شهر قزوین از جمله بلوار امام خمینی (ره)، بلوار آیت الله خامنه ای، خیابان امام خمینی (ره) از میدان 22 بهمن تا میدان آزادی، خیابان طالقانی حد فاصل میدان آزادی تا چهار راه ولیعصر، بلوار غدیر در شهرک مینودر، بلوار خلیج فارس، خیابان راه آهن ، بلوار تاکستان، خیابان سعدی، بلوار شهید چگینی از سمت دانشگاه آزاد، بلوار ورودی جاده باراجین تا تقاطع نخبگان (دانشگاه آزاد) ، و ورودی شهرک چوبیندر به همراه میدان های جانبازان، آزادی (سبزه میدان) و انقلاب اسلامی (فلکه دوم کوثر) تاکنون نورپردازی شده و از این جهت قزوین در بین دیگر شهرها و مراکز استان ها، پیشرو است.
وی، اجرای این فعالیت ها را به طور ویژه به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر دانست و یادآور شد: بلوار غدیر در شهرک مینودر، بلوار خلیج فارس و بلوار تاکستان در این طرح نورآرایی شده که در بلوار خلیج فارس 27 پایه، در بلوار غدیر 30 پایه و در بلوار تاکستان 12 پایه نصب و راه اندازی سازه های نوری را شاهد خواهیم بود.
قاسمی در ادامه از پیشرفت 80 درصدی نورآرایی های شهر قزوین خبر داد و گفت: تمامی سازه ها پس از ساخته شدن در کارگاه بر روی تیرهای برق موجود نصب شده و طرح همه سازه های نوری نیز برگرفته از نقوش زیبای ایرانی - اسلامی هستند که توسط کارشناسان این سازمان طراحی و با حداقل هزینه اجرا می شوند.
این مقام مسئول استفاده از ریسه های نئوفلکسی و سوزنی کم مصرف در سازه ها را از مزیت های آن دانست و هدف از اجرای این طرح ها را ارتقای سیما و منظر شهری و افزایش سرزندگی در شب های قزوین برشمرد.
به گفته این کارشناس معماری شهری، مساله امنیت و آسایش در شهرها همواره مهم ترین دغدغه حکمرانان از گذشته تا به امروز بوده و نور و روشنایی یکی از مهم ترین گزینه هایی است که توانسته امنیت و آسایش در شهرها را ارتقا دهد.
این مسئول تاکید کرد: نور یکی از نشانه های سرزندگی و فعال بودن شهرها به حساب می آید، چرا که شب بخش مهمی از زمان زندگی مردم را به خود اختصاص می دهد و اگر قرار باشد به دلیل کمبود نور در معابر نتوان از ساعت های آن بهره کافی را برد در واقع کاربری های بسیاری در شهر بلا استفاده خواهند ماند.
وی در پایان اضافه کرد: به نظر می رسد نیازمند بازنگری در اصول نورپردازی شهری و تعبیه مناسب ادوات روشنایی در شهرها هستیم زیرا رسیدگی به نورپردازی های میدان ها، پل ها و چهارراه های شهر می تواند مثال بارزی از این مهم باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار