مجموعه عکس های این نمایشگاه شامل سرویس های بهداشتی قدیمی، کوچه های قدیمی، تنورنان، فضای داخلی خانه، ایوان ها، قله ها، برج های مازندران و به خصوص خانه های روستایی است .
کد خبر: ۳۶۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 26 January 2017
به گزارش تابناک مازندران،  دانشجوی رشته مرمت بناهای تاریخی دانشگاه روم ایتالیا روز پنجشنبه با برپائی نمایشگاهی از عکس معماری سنتی مازندران در بابلسر ، فضائی نوستالژیک برای بازدیدکنندگان خلق کرد .
 
 ' محمد کشاورز دیوکلائی ' در این نمایشگاه 30 قطعه عکس از معماری سنتی مازندران از ساختمان گرفته تا لانه مرغ را به نمایش گذاشته است .
نمایش ماکتی از خانه سنتی روستائی در مازندران که با چوب ساخته و اتاق های آن نیز در کنار هم قرار دارند ، جذابیت ویژه ای به این نمایشگاه داده است .
 
این نمایشگاه یکی از برنامه های جانبی چهارمین کنگره معماری و شهرسازی ایران ویژه مازندران است که از دیروز با حضور چهره های علمی و دانشگاهی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر آغاز به کار کرد و امروز پایان می یابد.
 
محمد کشاورز دیوکلائی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت : به خاطر حفظ معماری بومی مازندران و سازه های به کار رفته در این بناها از سال 85 تا 91 در تمامی شهرهای مازندران حضور یافتم و این عکاس را ثبت کردم.
 
وی افزود : مجموعه عکس های این نمایشگاه شامل سرویس های بهداشتی قدیمی، کوچه های قدیمی، تنورنان، فضای داخلی خانه، ایوان ها، قله ها، برج های مازندران و به خصوص خانه های روستایی است .
 
وی اظهارداشت: با برگزاری این نمایشگاه بسیار مصمم هستم تا به مسئولان حوزه شهرسازی و معماری کمک کنم تا این آثار باستانی گذشتگان را فراموش نکنند و در حفظ آن تلاش کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار