مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین: نشست تخصصی با نویسندگان و شاعران این استان و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به ویژه خانواده‌های شهدای همکار کتابخانه‌ها در طول ایام دهه مبارک فجر انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۶۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، رویا اسماعیلی در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های دهه مبارک فجر ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر مسابقه کتابخوانی در قالب فصل دوم کتاب با عنوان مرحوم خاکساران به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین نشست تخصصی با نویسندگان و شاعران استان قزوین و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به ویژه خانواده‌های شهدای همکار کتابخانه‌ها در طول ایام دهه مبارک فجر انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: آماده‌سازی بنر و پوستر از کتاب با موضوع دهه فجر، فراهم‌سازی فایل معرفی کتاب دهه فجر، تزئین و آذین‌بندی کتابخانه‌ها در قالب نصب بنرهای مناسب و مطلوب و ارائه طرح‌های خلاقانه به مناسبت دهه مبارک فجر در کتابخانه‌های این استان انجام شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین برگزاری نشست‌های کتابخوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه نقاشی، برگزاری مسابقه انقلاب اسلامی ویژه کارمندان و کارکنان اداره‌کل کتابخانه‌ها و دیدار کتابداران با مقام معظم رهبری از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان قزوین است.

وی با اشاره به موقعیت فرهنگی، فضای مطلوب و طراحی استاندارد کتابخانه امام خمینی‌(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: در این خصوص بخش مرجع کتابخانه امام خمینی‌(ره) در هفدهم بهمن ماه سال جاری افتتاح می‌شود و شامل دو هزار جلد کتاب‌های نفیس است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو قزوین یادآور شد: در طول دهه مبارک فجر به منظور همدردی با آتش‌نشانان در بخش کودک هر کتابخانه یک آتش‌نشانان حضور می‌یابد و برای کودکان از خدمات و وظایف آتش‌نشان‌ها روایت‌گری می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه کتابخانه دانسفهان با اختصاص اعتبار 40 میلیون تومان گسترش داده شده است، مطرح کرد: همچنین کتابخانه مشارکتی باقرالعلوم عصمت‌آباد در شهرستان بویین‌زهرا در طول هفته دهه فجر افتتاح می‌شود که مساحت این کتابخانه 200 مترمربع بوده و اعتبار 100 میلیون تومان برای احداث این کتابخانه اختصاص داده شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری جلسات رونمایی و نقد کتاب، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، برپایی نمایشگاه‌های کتاب ویژه انقلاب اسلامی در کتابخانه‌ها، روایت‌گری انقلاب در زنگ مدارس با حضور کتابداران و برگزاری جلسات قصه‌گویی با موضوع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در بخش کودک کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به در طول دهه مبارک فجر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: همچنین برگزاری جلسه ویژه نابینایان با موضوع انقلاب اسلامی در کتابخانه شهدا، شرکت در نماز جمعه، برگزاری جلسات جمع‌خوانی کتاب خاطرات مرحوم خاکساران، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی در معرفی و ترویج کتاب و حضور منسجم کتابداران در راهپیمایی باشکوه بیست و دوم بهمن ماه انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار